قشم قطب دانشگاهی منطقه می شود/ قشم هسته اصلی مراکز بین الملل دانشگاه های پیام نور در کشورهای حاشیه خلیج فارس

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم را به قطب دانشگاهی تبدیل می کنیم.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري فارس، افشار فتح الهی در دیدار با مشاور رییس دانشگاه پیام نور کشور اظهار داشت: باتوجه به نقش ارزنده نقش دانشگاه در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و رویکرد منطقه آزاد قشم برای ورود قدرتمند به عرصه اقتصادی، تمام توان خود را جهت ایجاد یک قطب دانشگاهی در منطقه به کار خواهیم گرفت.
فتح الهی گفت: ایجاد و فعال نمودن پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان است که در این زمینه آماده آغاز همکاری‌ با دانشگاه پیام نور هستیم.
سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از آمادگی این سازمان جهت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: مشکلات مربوط به زمین دانشگاه پیام نور قشم نیز به‌زودی حل خواهد شد.

* قشم هسته اصلی مراکز بین‌الملل دانشگاه‌های پیام نور در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

مشاور رییس دانشگاه پیام نور نیز در این دیدار بر لزوم گسترش مرزهای دانش و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی تأکید کرد و افزود: جذب دانشجویان خارجی می‌تواند در رونق اقتصادی و گردش مالی جزیره نیز نقش بسزایی ایفا کند و در صورت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم، دانشگاه پیام نور مرکز بین‌الملل قشم می‌تواند به هسته اصلی مراکز بین‌الملل دانشگاه‌های پیام نور در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تبدیل شود.
سیدعلی علم الهدی، همچنین به نقش مؤثر جذب دانشجوی خارجی در رونق اقتصادی جزیره قشم اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به مزیت‌های مناطق آزاد و زیرساخت‌های خوب آموزش الکترونیک دانشگاه پیام نور قشم، می‌توان برای جذب بخش قابل‌توجهی از دانشجویان خارجی شبه‌قاره هند خصوصا کشور پاکستان برنامه‌ریزی کرد.

مجتبی سلطانی احمدی، سرپرست مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام نور نیز در این جلسه ضمن ابراز امیدواری برای تشکیل کارگروه تخصصی همکاری‌های دوجانبه، در یک ماه آینده گفت: برنامه‌ریزی در راستای نگارش، امضا و اجرایی شدن تعهدات تفاهم‌نامه منعقدشده بین دانشگاه پیام نور و منطقه آزاد قشم در این مدت صورت گرفته و با امضای این تفاهم‌نامه، از ظرفیت‌های عظیم این دو مجموعه برای حل مسایل استفاده خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو