سفیر جمهوری بلاروس: به گسترش روابط اقتصادی بلاروس با ایران خوش بین هستیم

سفیر جمهوری بلاروس در کشورمان گفت: گسترش روابط اقتصادی و تجاری برای هردو کشور مهم بوده و از اولویت خاصی برخوردار است و ما به گسترش روابط اقتصادی و تجاری خوش بین هستیم.

 به گزارش فرینا، دیمتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در کشورمان روز گذشته در سفر یکروزه خود به ارس و در نشست با مدیرعامل این سازمان گفت: از گذشته روابط خوبی بین دو کشور وجود داشته و روابط اقتصادی و تجاری از اولویت خاصی برای دو کشور برخوردار است؛ ما به پیشرفت و گسترش این روابط در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی و فرهنگی خوش بین هستیم و امیدواریم هردو کشور بتواند بیش از گذشته این روابط را تحکیم بخشند.

 دیمتری کالتسوف در ادامه به سرمایه گذاری های انجام گرفته در حوزه صنعت و کشاورزی در منطقه آزاد ارس اشاره کرد و افزود: با توجه به بازدیدهایی که امروز از ارس داشتیم در کنار استعدادهای بالقوه و امکانات فراوانی که در این منطقه وجود دارد؛ سرمایه گذاری های بسیار خوبی نیز در حوزه های صنعتی و کشاورزی آن انجام شده است که نشان دهنده عزم جدی ارس برای رشد و توسعه اقتصادی در این منطقه می باشد.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این دیدار با اشاره به بخشی از اقدامات انجام یافته در زمینه اقتصادی و سرمایه گذاری در ارس گفت: در طول این 9 ماه بالغ بر 105 هزار تن محصولات کشاورزی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کردیم و این میزان تولیدات رشد 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد. همچنین در محصولات صنعتی نیز ضمن افزایش تولید به نسبت سال قبل، در تولید محصولات صنعتی از مرز 117 هزار تن عبور کرده ایم و این دستاوردها و تولید محصولات صادرات محور در مناطق آزاد، گامی مهم و اثرگذار در توسعه دیپلماسی اقتصادی است.

 نریمان با تاکید بر اینکه مرز نوردوز منطقه آزاد ارس تنها راه دسترسی ایران به کشورهای اتحادیه اوراسیا است یادآور شد: ارس با تولید محصولات صادرات محور و ارسال به کشورهای حوزه اوراسیا و cis توانسته است نقش مهمی در تعاملات بین المللی ایفا کند.

وی با اشاره روابط تجاری و اقتصادی ارس با آذربایجان و ارمنستان اضافه کرد: علیرغم تنش های موجود بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم و درصدد افزایش همکاری و مبادلات تجاری و اقتصادی با هر دو کشور نیز هستیم.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :