معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی:

فقدان یک پژوهشگاه تخصصی خلاء مناطق آزاد است

معاون فرهنگی، اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جلسه چگونگی شکل گیری و تحقق پذیری منطقه 11 آموزش عالی با رویکرد آموزش های بین المللی در منطقه آزاد اروند، گفت: نقطه خلاء مناطق آزاد فقدان یک پژوهشگاه تخصصی، برای این مناطق است.

به گزارش فرینا؛ مهدی حسین زاده در جمع روسای دانشگاه های منطقه با بیان اینکه برای حفظ هویت فرهنگی ما مسئولین می بایست تلاش مضاعف داشته باشیم، اظهار داشت: دانشگاه مسأله محور را حمایت می کنیم؛ دانشجویان نباید به مثابه کالا دیده شوند.

حسین زاده افزود: برای رسیدن به دو هدف مهم در اروند نیاز به کمک اساتید دانشگاهی داریم؛ ابتدا اینکه منطقه آزاد اروند باید تبدیل به قطب گردشگری آموزش و سلامت شود و در مرحله بعد ضروری است که پژوهشگاهی در خود منطقه دایر شود تا دست کم اولویت بندی های مسائل در حیطه های مختلف را از آن بخواهیم.

وی خطاب به جامعه دانشگاهی اروند، گفت: شما نخبگان باید کمک کنید که به دو هدف پیشنهادی نزدیک شویم؛ چراکه زیرساخت ها که مهم ترین شان منابع انسانی است در این منطقه وجود دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه اگر چنین پژوهشگاهی تأسیس شود ما سند مسئولیت اجتماعی را از آن خواهیم خواست، افزود: این پژوهشگاه قطعا می تواند اساتید مختلف را درگیر و پژوهش ها را توزیع کند؛ ما به این نیاز داریم، بی تردید قفل کمبودهای آموزشی در وزارت علوم و بهداشت را این دو هدف می تواند برطرف کند.

حسین زاده، ضمن ابراز تأسف از اینکه آموزش و پرورش در مناطق آزاد یکی از دردها و معضلات است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مناطق آزاد عدالت آموزشی وجود ندارد و باید در این بخش سرمایه گذاری کنیم؛ ایده بهتر در این راستا از شما دانشگاهیان و ما به دلیل ارتباط موثر با وزارت خانه و دولت از شما حمایت می کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما در راستای توسعه این است که دانشگاه فرهنگیان را در همه مناطق برپا و یا احیا کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: یکی از دلایلی که دانشجویان در منطقه درس می خوانند و پس از پایان تحصیل ماندگار نمی شوند در این است که بومی منطقه نیستند و این حاکی از ضعف و مشکل در آموزش و پرورش است.

حسین زاده، شعار این دولت را عدالت عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین ابعادی که باید در آن عدالت رعایت شود، عدالت آموزشی است و هیچ وزارت خانه ای وقتی شعار دولت این است نمی تواند مانع آن شود؛ پس ما مسئولین اگر همت و اراده داشته باشیم می توانیم، مطالبه گری کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :