سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

شروع طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در جزیره قشم

  • يکشنبه 3 بهمن 1400 - 15:30
  • قشم
  • 0 دیدگاه
سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال با هدف ریشه کنی این بیماری توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سید مسعود موسوی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این طرح به منظور زیر پوشش قرار دادن حدود 21116 كودك جزیره قشم توسط نیروهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با حمایت مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم اجرامی شود.
وی ادامه داد: كودكان متولد پس از تاریخ 25 دی ماه 1395 مشمول طرح ایمن سازی در برابر بیماری فلج اطفال می شوند.
سرپرست مدیریت فرهنگی، اجتماعی و ورزش سازمان منطقه آزاد قشم افزود: طرح مذكور در 2 مرحله انجام می شود كه نوبت اول از 2 بهمن تا 5 بهمن ماه و مرحله دوم از 30 بهمن تا سوم اسفند ماه در سال جاری اجرا می شود.
به گفته موسوی؛ 397 نفر در قالب 145 گروه عملیاتی سیار، متشكل از نیروهای بهداشتی درمانی و رابطان بهداشتی، با مراجعه مستقیم به درب منازل در شهر و روستا طرح را به صورت خانه به خانه اجرا می كنند.
وی افزود: علاوه بر تیم های سیار، 12 پایگاه ثابت روستایی و هفت پایگاه ثابت در شهر قشم جهت اجرای كامل طرح فعال هستند كه خانواده های غایب می توانند برای شركت كودكانشان در طرح مزبور به این پایگاه ها مراجعه كنند.
موسوی در پایان خاطرنشان کرد: خانواده های قشمی كه هنگام مراجعه ماموران غایب باشند، می توانند جهت شركت در این طرح به پایگاه بهداشتی شهید ذاكری واقع در بلوار شهید منتظری، پایگاه بهداشتی شماره 1 در بلوار شهید رجایی و پایگاه بهداشتی شماره 2 در شهرك سام و زال مراجعه كنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :