سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم:

شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم بالاترین نهاد تصمیم گیر در کل امور ترافیکی جزیره است

دومین نشست شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم به ریاست سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور دادستان دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان قشم و اعضای دائم این شورا با بررسی نتایج مصوبات نشست های قبلی و بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری در خصوص آخرین اقدامات مرتبط با ترافیک جزیره قشم روز سه شنبه در محل مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم را بالاترین نهاد تصمیم گیر در کل امور ترافیکی جزیره خواند و گفت: مصوبات این شورا بالاترین اعتبار را دارد و هرگونه تصمیم و اقدام خارج از این شورا در امور ترافیکی جزیره قشم، فاقد اعتبار است.
سید محمد قدسی در این راستا از اعضای این شورا خواست پیشنهادات و تصمیمات خود را در این نشست با واقعیات، امکانات و منابع موجود و در دسترس منطبق نمایند و از ارائه هرگونه نظر، پیشنهاد و قول غیر واقعی و خارج از توان و حیطه عمل خود به شدت بپرهیزند.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از مکاتبات و نامه نگاری معمول و مرسوم بین دستگاه ها و ادارات هم به شدت انتقاد کرد و افزود: هر تصمیم و اقدامی اگر مورد قبول دو یا چند طرف واقع شد، بدون نامه نگاری صورتجلسه شود و برای تصویب به شورایعالی ترافیک ارائه گردد.  
سیدمحمد قدسی در بخش دیگری از سخنان خود تفویض اختیارات به شهرداری ها را از سیاست های قطعی دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد و گفت: این سیاست با واگذاری اختیارات بافت قدیم شهر قشم به شهرداری این شهر عملیاتی شد و برای سایر شهرداران جزیره قشم نیز تسری پیدا خواهد کرد و شهرداران با این اختیارات و تعیین منابع درآمد شان مسئولیت امور را باید بعهده بگیرند.
وی همچنین با برشمردن پروژه های بزرگ راهسازی در سطح جزیره قشم که توسط سازمان منطقه آزاد قشم در دست اجراست بر عزم راسخ معاونت فنی و زیربنایی این سازمان در تسریع، تکمیل و اتمام این پروژه ها از جمله قطعه 2 بزرگراه مرکزی، قطعه 3 بزرگراه خلیج فارس، قطعه حد فاصل رمکان – گیاهدان، قطعه ساحل جنوبی تا سوزا و چند پروژه دیگر را در حداقل زمان ممکن تاکید کرد.
سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین ازغیبت برخی از اعضای دائم این شورا در این نشست انتقاد کرد و گفت: حضور نیافتن برخی مدیران و روسای ادارات ذیربط  در جلسات این شورا قابل قبول نیست و اعزام نماینده نمی تواند جای خالی آنها را پر کند و اگر مدیری در تصمیات و مصوبات این شورا حضور نداشته باشد، نافی مسئولیت آنها نخواهد بود.    
براساس این گزارش امید مهدوی مجد دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم نیز در این نشست طی سخنانی با ستایش از مدیریت دکتر افشار فتح الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم وی را مدیری جهادی خواند و گفت: در این مدت کوتاه از مدیریت ایشان همه شاهد هستیم که هرجا لازم باشد وی بدون شعار وارد عمل شده  و این نوع مدیریت خواسته مردم ماست.
وی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر مدیران به جای شعار باید عمل کنند، افزود: در راستای حقوق عامه و نظم بخشیدن به ترافیک شهری، دادستانی قشم برای جلوگیری از تردد موتورسیکلت های فاقد مدارک و گواهینامه معتبر وارد عمل شده است.
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم درخصوص تردد دانش آموزان با موتورسیکلت هم گفت: از دستگاه های مسئول فرهنگی و آموزشی بویژه آموزش و پرورش انتظار داریم در این خصوص فرهنگسازی را به جد در دستور کار خود قرار دهند و با تشویق دانش آموزانی که رعایت قانون و مقررات را می کنند، دانش آموزان خاطی را متوجه اشتباه و خطای شان کنند.
گفتنی است؛ در این نشست که شاهد ملازم مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم دبیری آن را بعهده داشت، اعضای دائم شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم شامل معاونان و مدیران ذیربط این سازمان و همچنین مسئولان اجرایی و انتظامی شهرستان قشم هر یک به تناسب وظایف و ماموریت های تعیین شده خود، اقدامات، پیشنهادات، موانع و مشکلات خود را مطرح و پس از بحث و بررسی تصمیات مقتضی به عنوان مصوبات این نشست اتخاذ شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :