توسعه پروازهای کارگو فرودگاه پیام نیازمند اصلاح هزینه سوخت است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به بهره مندی این فرودگاه از ظرفیت پروازهای کارگو گفت: توسعه و رونق صادرات کالاها از طریق این پروازها نیازمند تخصیص سوخت یارانه ای و اصلاح هزینه سوخت است و در همین راستا انتظار ما این است که نرخ سوخت پروازهای باری مانند پروازهای مسافری درنظر گرفته شود.

به گزارش فرینا، نادر ثناگو مطلق با بیان اینکه نرخ سوخت پرواز های کارگو چندین برابر  پرواز های  مسافری است افزود: تخصیص نیافتن یارانه سوخت پروازهای کارگو سبب شده تا با توجه به بالا بودن قیمت این سوخت، صادرات کالاها برای تولید کنندگان از طریق این پروازها به صرفه نباشد و در عمل آنگونه که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده نشود.

ثناگو مطلق اضافه کرد: امروز پیام در بخش پروازهای کارگو یکی از فعال ترین فرودگاه های کشور محسوب می شود  اما بالا بودن قیمت سوخت این پروازها سبب شده تا تمایل چندانی از سوی تولید کنندگان و صادر کنندگان برای صادرات کالاهای خود از این طریق وجود نداشته باشد.

وی گفت: موضوع تخصیص سوخت یارانه ای به پروازهای کارگو پیش از این از طریق نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز مطرح شده که در صورت تصویب قانونی در این رابطه می توان نسبت به توسعه صادرات با صرفه اقتصادی از طریق این پروازها گام های جدی تری برداشت.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تصریح کرد: این در حالی است که با اصلاح هزینه سوخت پروازهای کارگو شاهد توسعه صادرات به خصوص در محصولات کشاورزی استان البرز و استان های همجوار خواهیم بود، چرا که این ظرفیت وجود دارد تا این محصولات در کوتاه ترین زمان ممکن به دست بازارهای هدف برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :