ارائه راهکارهای عملیاتی و تسهیل فرآیند تامین منابع مالی برای فعالان اقتصادی در مناطق آزاد

تفاهم نامه همکاری با هدف برقراری و توسعه تعاملات بانکی، ارائه راهکارهای عملیاتی و تسهیل همکاری‌های مشترک بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و بانک شهر ایران به امضاء رسید.

به گزارش فرینا، این تفاهم نامه همکاری بین «سعید محمد» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «سید محمدمهدی احمدی» مديرعامل بانك شهر و جمعی از مدیران دبیرخانه شورایعالی و بانک شهر امضاء شد.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، در این مراسم گفت: مناطق آزاد از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری خوبی برای مشارکت و تامین منابع سرمایه گذاری با بانک شهر برخوردار است.
سعید محمد هدف از امضای این تفاهم نامه را تسهیل فرآیند تامین منابع مالی برای فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: تسهیل فرآیند تامین منابع مالی و سرمایه برای فعالان اقتصادی با توجه به فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد بسیار حائر اهمیت است.
وی ادامه داد: انتظار می رود در ارائه تضامین بانکی برای فعالان اقتصادی مناطق همکاری بیشتری داشته باشند.
مشاور رییس جمهور به تاسیس بورس بین الملل، آفشور بانک ها و تامین منابع مالی در مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: با امضای این تفاهم نامه و ارتقاء تعاملات بانکی در مناطق آزاد این تعاملات در آینده نزدیک گسترش می یابد و خلاء های پولی بانکی با همکاری بانک شهر رفع خواهد شد.
سعید محمد در ادامه به ظرفیت های موجود در مناطق آزاد جدید هم اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد جدید از ظرفیت های بالایی برخوردار هستند، با توافقات صورت گرفته با برخی مناطق آزاد در نظر داریم مناطق آزاد مشترک با کشورهای همسایه ایجاد کنیم.
وی در پایان افزود: مناطق آزاد می توانند با همکاری بانک شهر، برای ارتقاء سطح فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه سرمایه گذاری و تامین منابع مالی بهره مند شوند.

** مناطق آزاد، موتور محرک رشد و توسعه کشور

مدیرعامل بانک شهر نیز در این مراسم مناطق آزاد را موتور محرک رشد و توسعه کشور دانست و گفت: فرآیند توسعه در کشورها زمانی ایجاد می شود که مناطق آزاد موتور محرک کشنده صنایع کشور باشند.
 سید محمدمهدی احمدی پیشنهاد داد؛ بانک شهر به عنوان بانک عامل مناطق آزاد تبدیل شود.
احمدی افزود: آمادگی داریم بانک اصلی مناطق آزاد باشیم و خدمات مالی در این مناطق از طریق این بانک و به صورت تسهیل گری در اختیار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران مناطق آزاد قرار گیرد.
وی ادامه داد: می بایست یکسری ابر پروژه در مناطق آزاد تعریف کنیم که موتور محرک توسعه این مناطق باشند.
مدیرعامل بانک شهر در پایان افزود: آمادگی داریم از ظرفیت های بانک شهر در کنار مجموعه مناطق آزاد برای توسعه کشور استفاده کنیم.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه در 7 ماده تنظیم شده است که از جمله محورهای همکاری آن می توان به ارائه انواع خدمات مالی و بانکی با تکیه بر خدمات نوین بانکی مورد نیاز سازمان‌های مناطق و کارکنان آنها و فعالان اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اعطای انواع تسهیلات ریالی، ارزی و صدور انواع ضمانتنامه‌های ریالی و ارزی و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، ارائه انواع خدمات الکترونیکی توسط شبکه شعب و درگاه‌های الکترونیکی و همچنین پیاده سازی سامانه مدیریت حساب های سازمان‌های مناطق در چارچوب مقررات مربوطه بنا به درخواست سازمان اشاره کرد.
 این تفاهم نامه همکاری روز سه شنبه (19 بهمن ماه) در محل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به امضای طرفین رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو