رشد 15 درصدی ترانزیت کالا از منطقه ویژه اقتصادی پیام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: صادرات و واردات کالا در این منطقه از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی 15 درصدی داشته است.

به گزارش فرينا، نادر ثناگو مطلق افزود: از ابتدای سال جاری 16 هزار و 433  TEU بر حسب واحد کانتینر کالای ایرانی و خارجی به انبارهای منطقه ویژه اقتصادی پیام انتقال یافته است. که این میزان نسبت به مدت مشابه  سال قبل رشد 15 درصدی داشته است.

ثناگو مطلق اضافه کرد: تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری،اجزا و قطعات لوازم خانگی عمده کالاهایی هستند که  در این مدت وارد انبارهای منطقه شده اند که عمده این واردات از کشورهایی از جمله کشورهای چین، برزیل، امارات متحده عربی، رومانی، آلمان، ترکیه و هند بوده است.

وي تصریح کرد: همچنین در بخش صادرات کالاهایی از جمله مواد دارویی، بهداشتی، غذایی، صنعتی، بازرگانی و لوازم خانگی از این منطقه به بازارهای هدف از جمله کشور عراق و سایر کشورهای منطقه صادر شده اند.

مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي پيام با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خاطر نشان کرد: استقرار گمرک استان البرز در این منطقه و از سوی دیگر برخورداری از پروازهای کارگو این امکان را فراهم کرده تا صادر کنندگان و وارد کنندگان بتوانند کالاهای خود را با استفاده از مزیت های این منطقه از طریق هوایی صادر یا وارد کنند.

ثناگو مطلق گفت: در واقع پیام با توجه به داشتن زیر ساخت های  مطلوب فرودگاهی ، مناسب ترین ظرفیت برای ارایه خدمات تخصصی در بخش کارگو( باری) را دارد که  فعالان بخش اقتصادی و تولیدی می توانند از این پتانسیل بالقوه  برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند.

وي با اشاره به پیگیری های در دست اقدام برای اصلاح هزینه سوخت پروازهای کارگو عنوان کرد: با اصلاح هزینه سوخت پروازهای کارگو، شاهد توسعه صادرات به خصوص در محصولات کشاورزی استان البرز و استان های همجوار خواهیم بود .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :