نشست سفیر ایران در ارمنستان با مدیران بخش دولتی و هیئت فعالان اقتصادی کشور

در آستانه سفر فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور به ارمنستان، ظهوری سفیر کشورمان در ارمنستان، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان میزبان مدیران بخش دولتی و حدود سی نفر از نمایندگان شرکت‌های ایرانی بود.

به گزارش فرینا، هدف از این نشست گفتگو با مسئولان ارمنستان، ارزیابی فرصت‌های گسترش روابط تجاری دو کشور و گفتگو با فعالان اقتصادی ارمنی که در ایروان به سر می‌برند بود.
در ابتدای این نشست، سفیر کشورمان به تشریح وضعیت روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون، روند رو به گسترش روابط اقتصادی، برخی زمینه‌های مناسب برای افزایش تجارت بین دو کشور و الزامات موفقیت در بازار ارمنستان پرداخت.
ظهوری ضمن تشریح برخی از موانع و مشکلات اصلی در افزایش بیشتر تجارت با کشورهای همسایه، تلاش برای رفع این موانع و افزایش هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف را ضروری دانست.
در ادامه جمعی از نمایندگان بخش خصوصی درباره زمینه‌های فعالیت خود از جمله ساخت و ساز، شرکت‌های سهامی عامی، شرکت‌های ایرانی حاضر در ارمنستان، انجمن‌های کشت و صنعت، شیلات و شرکت‌های دانش‌بنیان به ارائه مطلب و تبادل نظر پرداختند.
شایان ذکر است که وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان که به دعوت وزیر اقتصاد ارمنستان، به این کشور سفر می‌کند، در سفر دو روزه به ایروان با مقامات مختلف اقتصادی و بانکی ارمنستان دیدار خواهد کرد.
پیش از سفر وی هیئتی از مسئولان بخش‌های مختلف دولت و نیز نمایندگان شرکت‌های ایرانی برای گفتگوهای کارشناسی با مسئولان دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی ارمنستان، در ایروان حضور یافته‌اند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :