پیش بینی بودجه 4000 میلیارد ریالی برای طرح جامع توسعه بندر چارک

معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار با مسئولان بندرچارک با اشاره به برنامه کوتاه مدت طرح جامع توسعه بندر چارک گفت: در برنامه کوتاه مدت طرح جامع توسعه بندر چارک که حدود 2 سال به طول خواهد انجامید چهار هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که به صورت مرحله ای و پس تحقق برنامه سال اول سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش فرینا، سعید پورزادی در بازدید سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران منطقه که با هدف بررسی وضعیت بنادر ورودی کیش و آماده سازی این بنادر برای ورود گردشگران نوروزی 1401 انجام شد با اشاره به طرح جامع توسعه بندر چارک گفت: سازمان منطقه آزاد کیش برنامه ریزی های خود برای توسعه بندر چارک از سه ماه پیش آغاز کرده و هم اکنون طرح جامع توسعه آن طراحی و تدوین شده است که با شروع این طرح جامع 10 ساله در جهت توسعه بندر چارک که در سه مرحله به اجرا گذاشته می شود، برای‌ سال اول این طرح در سال 1401 یکصد میلیارد تومان اعتبار مصوب گردیده است.

پورزادی با اشاره به برنامه کوتاه مدت این طرح افزود: در برنامه کوتاه مدت آن نیز که حدود 2 سال به طول می کشد چهار هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که به صورت مرحله ای و پس پس تحقق برنامه سال اول سرمایه گذاری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی با قرارگاه خاتم الانبیا در اینخصوص افزود: اجرای طرح جامع طبق تفاهم نامه امضا شده بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به وسعت 17 هکتار در پهنه خشکی و 14 هکتار در پهنه آبی به مرحله اجرا در می آید.

معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه به اولویت سال اول این طرح جامع اشاره نمود و گفت: ایمنی و اطفا حریق، لایروبی ساخت موج شکن، ساخت اسکله های پارکینگ شناورها، احداث دیوار پیرامونی و نصب فنس و ساخت ساختمان پایانه مسافربری از جمله برنامه های در اولویت سال اول این برنامه جامع است.

پورزادی همچنین گفت: همچنین ساخت اسکله صیادی به عنوان یکی از مطالبات مردم چارک در طرح جامع گنجانده شده است که به تنهایی 500 میلیارد ریال برای آن اعتبار پیش بینی شده که‌ حین اجرای جزئیات این طرح احداث می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :