صدور موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاران در 72 ساعت در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از صدور موافقت اصولی برای سرمایه گذاران در 72 ساعت برای سرمایه گذاری خبر داد وگفت: زمین مورد نیاز نیز براساس نقشه‌های تهیه شده، بلافاصله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری زاده در دیدار با شرکت سرمایه‌گذاری لاله‌های ایثار ماندگار از زیرساخت‌های فراهم شده در این مجموعه برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری گفت و بیان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در منطقه ویژه اقتصادی، موافقت اصولی طی 72 ساعت برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود و زمین مورد نیاز نیز براساس نقشه‌های تهیه شده، بلافاصله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

صفدری زاده با اشاره به پیشنهادات ارائه شده توسط این هلدینگ اقتصادی افزود: با توجه به اینکه در شرق کشور، محل مناسبی برای دپوی کانتینرهای ترانزیت نداریم، پیشنهاد می‌شود این شرکت نسبت به ایجاد هاب کانتینری برای ترانزیت و صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی اقدام کند.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: ایجاد این هاب کانتینری ضمن رفع مشکل منطقه شرق کشور، برای سرمایه‌گذار آورده‌های اقتصادی فراوانی به همراه دارد.

** منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی را انتخاب مناسبی از ناحیه سرمایه‌گذار

استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت:امکان‌سنجی طرح‌ها و واکاوی شرایط قبل از هر اقدامی، احتمال خطا را در سرمایه‌گذاری‌ها کاهش می‌دهد و در حصول نتایج بهتر نیز تاثیر بسزایی دارد.

قناعت ضمن تشکر از این شرکت سرمایه‌گذاری به جهت انتخاب خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه‌های پیشنهادی این شرکت برای حضور و فعالیت در استان، بسیار گسترده و متنوع است.

استاندار خراسان جنوبی با اعلام آمادگی کامل استان برای همراهی با این هلدینگ اقتصادی و تاکید بر همکاری دستگاه‌ها اجرایی در این زمینه، متذکر شد: دستگاه‌های متولی باید طرح‌های پیشنهادی را امکان‌سنجی و اولویت‌بندی کنند.

وی با اشاره به زمان‌بر بودن برخی طرح‌ها گفت: اجرای طرح‌ها باید بنا به ضرورت و در راستای رفع نیازهای استان در دستور کار قرار گیرند.

قناعت منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی را انتخاب مناسبی از ناحیه سرمایه‌گذار دانست و افزود: منطقه ویژه اقتصادی با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و مناسب، شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاران فراهم آورده است.

نماینده شرکت سرمایه‌گذاری لاله‌های ایثار ماندگار نیز در این نشست ضمن معرفی اقدامات و حوزه وظایف این هلدینگ، از آمادگی مجموعه برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی خبر داد.

جعفری گفت: احداث پایانه بین‌المللی حمل ‌و نقل شهید حاج قاسم سلیمانی با ظرفیت 114 کشنده در فاز نخست و توسعه این ظرفیت به 118 هزار کشنده تا افق 1409، احداث بزرگترین بندر خشک شرق کشور و بزرگترین بندر خشک خاورمیانه در بیرجند، راه‌اندازی بزرگترین شهرک خودرویی خاورمیانه با رویکرد تولید خودروهای هیبریدی، الکتریکی، الکترومغناطیسی و در افق 1409 خودروهای خودگردان الکترونی در بیرجند از برنامه‌های پیش رو است.

وی ایجاد اولین و بزرگترین خط تولید بدون کارخانه در 9 شغل و حرفه پردرآمد و نیز راه اندازی بزرگترین شهرک میکروالکترونیک آسیا با رویکرد تولید قطعات الکترونیکی، ریزپردازنده‌ها و سخت‌افزارهای پروتکل‌های گوناگون رسانه‌ای، شبکه‌ای و لجستیکی را از جمله مهمترین محورهای سرمایه‌گذاری این هلدینگ با مشارکت یک شرکت چینی در خراسان جنوبی ذکر کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :