نشست مشترک مسئولین حوزه بهداشت و سلامت استان هرمزگان در وزارت بهداشت با موضوع مبارزه باپشه آندس ناقل بیماری‌های ویروسی

مشاور دبیر در حوز سلامت و امور پزشکی شورایعالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی و نماینده تام الاختیار در سازمان غذا و دارو از برگزاري نشست مشترك مسئولین حوزه بهداشت و سلامت استان هرمزگان با موضوع مبارزه باپشه آندس ناقل بیماری‌های ویروسی در وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش فرين، دكتر محبوبه حقيقي گفت: بدنبال گزارشی از صید پشه آندس در استان هرمزگان و به منظور پیشگیری از وقوع انفجار همه گیری بیماری های منتقله توسط این حشره ناقل ویروس بیماری های زیکا، دانگ و چیکونگونیا؛  نشستی در همين خصوص در وزارت بهداشت بر گزار شد.
دكترحقیقی ضمن تاکید بر نقش هماهنگی بین سازمان های مربوطه با اشاره به نیمه تمام ماندن تفاهم نامه مربوط به مبارزه با پشه آنوفل سال 1396 فی مابین مناطق آزاد و وزارت بهداشت افزود: با وجود روحیه جهادی حاکم بر فضای شورای راهبردی سلامت دبیرخانه شورايعالي و تاکید دبیر محترم شورایعال بر سرعت عمل، دقت و نظارت مستمر بر حسن اجرای تفاهم نامه ها و خروجی محور بودن آنها، امیدواريم با عنایت خداوند و همت مضاعف مسئولین ذیربط اين مشكل در اسرع وقت مرتفع شود‌.

گفتني است؛ در این‌نشست ضمن بحث و تبادل نظر بر آگاه سازی گسترده عموم مردم و مشارکت آنها و سازمان های مسئول در تمامی سطوح در بهینه سازی محیط زیست و مقابله با پشه مهاجم Aedes و جلوگیری از استقرار آن در کشور تاکید شد.
 در نهایت نیاز به تخصیص بودجه مناسب، پیگیری و نظارت منظم بر روند اجرای کار به عنوان پیشنهادات اساسی مطرح و بررسي شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :