دوره آموزشی طرح کیان در ارس اجرا شد

  • سه شنبه 24 اسفند 1400 - 09:27
  • ارس
  • 0 دیدگاه
دوره آموزشی طرح کیان یا کارمند یار در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

به گزارش فرینا، هدف از اجرای طرح «کیان»، توسعه برنامه های پیشگیرانه و ارتقای سلامت روانی بین کارکنان اداری جهت پیشگیری از اعتیاد است و این برنامه شامل آموزش‌های ارتباط موثر، مهارت‌های زندگی و مقابله‌ای از جمله تاب آوری و ارتباط موثر برای کارکنان و خانواده های آنان است.

برنامه کارمند یاری در خصوص پیشگیری و درمان آسیب های روانی با هدف ارتقای سطح سلامت روان کارکنان، خانواده ها و اجتماع پیرامون آنان با هدف افزایش بهره وری سازمانی، پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد در محل کار و افزایش مهارت های ارتباط موثر در کارکنان، در کشور اجرا می شود.

فشارهای کاری در محیط‌های اداری یکی از عواملی است که سلامت روان کارکنان و پرسنل را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ممکن است آنان را به سمت آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد سوق دهد لذا در این طرح که شامل بخش‌های آموزش، مشاوره و اجرای تصادفی اعتیاد است افراد مورد پایش قرار می‌ گیرند و درصورتی‌ که تحت استرس کاری قرارگرفته باشند مشاوره های لازم ارائه می شود.

عناوین آموزشی طرح کیان آشنایی با کلیات اعتیاد و مفاهیم پیشگیری، معرفی مهارت های زندگی موثردر پیشگیری از اعتیاد، آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور، آشنایی با باورهای غلط اعتیاد، آشنایی با اصول کلی درمان اعتیاد و معرفی الگوهای درمان اعتیاد است.

مخاطبان این برنامه در درجه نخست همه کارکنان سازمان ها هستند و تاکید این برنامه بر پیشگیری اولیه است و در درجه دوم مخاطبان عمده این برنامه، کارکنان متعددی هستند که می توانند درگیر مسائلی مانند اعتیاد، استرس یا افسردگی و یا حتی مشکلات شخصی مانند ازدواج و طلاق و غیره باشند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :