اولین جلسه کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برگزار شد؛

افزایش ساعت کاری مجتمع های تجاری قشم و درگهان

  • دوشنبه 1 فروردين 1401 - 13:10
  • قشم
  • 0 دیدگاه
اولین جلسه کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به ریاست قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر و با حضور رییس و اعضای این کمیته و دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرينا، نوذر شفیعی در این جلسه، گفت: اصناف به عنوان یکی از گروه های مرجع و در ارتباط نزدیک با گردشگران جزیره، توان بالایی در ایجاد نگاه مثبت و معرفی جزیره قشم به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور دارند.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: بازرسی و پایش مستمر وضعیت ارائه خدمات صنوف مختلف به گردشگران یکی از مهمترین وظایف کمیته اصناف و تنظیم بازار است که باید با دقت در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی و سلامت در ایام تعطیلات نوروز، تصریح کرد: مسائل مربوط به قیمت ارائه خدمات و شرایط بهداشتی در صنوف خدماتی بویژه در حوزه های مربوط به تغذیه گردشگران یکی از برنامه های ویژه بازرسی ها در ایام نوروز می باشد.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: تامین امنیت اجتماعی و آسایش روانی گردشگران با هماهنگی دستگاه ها و نهادهای انتظامی و امدادی و ساماندهی وضعیت خدمات رسانی با همکاری مجتمع های تجاری و صنوف مختلف، می تواند سفر قشم را برای هموطنان خاطره انگیز کند.
دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: جزیره قشم دارای ویژگی هایی است که با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های آن باید برای توسعه متوازن و پایدار در تمامی بخش ها برنامه ریزی کرد.
علی اکبر رضایی با اشاره به ضرورت نظارت بر حوزه قیمت گذاری، تصریح کرد: در حوزه قیمت گذاری و مقابله با گرانفروشی نیازمند نظارت درونی با استفاده از ظرفیت اصناف و اتحادیه ها هستیم.
وی در پایان تصریح کرد: هوشمندسازی و ساماندهی وضعیت خدمات رسانی در حوزه های مختلف می تواند در میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی نقش بسزایی داشته باشد.
براساس این گزارش، در ادامه این جلسه رییس کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: به دستور دادستان شهرستان قشم نرخ نامه های رستوران ها، سفره خانه ها، صبحانه خوری ها، فست فودها و... تهیه و به مسئولان صنوف ابلاغ شده است.
هرمز امیری ادامه داد:  همچنین براساس برنامه ریزی صورت گرفته تیم های بازرسی کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در تمامی مجتمع های تجاری قشم و درگهان استقرار خواهند یافت.
وی افزود: کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان قشم با هدف بازرسی و نظارت قیمت ها تشکیل شده و در ایام نوروز گروه های بازرسی اعزامی در صورت مشاهده عدم رعایت مسائل بهداشتی و سلامت و گرانفروشی و عدم رعایت نرخ نامه ابلاغی، واحدهای صنفی متخلف را به اداره تعزیرات حکومتی معرفی خواهند کرد.
رییس کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تصریح کرد: براساس برنامه ریزی و با هماهنگی صورت گرفته ساعت فعالیت مجتمع های تجاری در ایام نوروز از ساعت 8:30 الی 24 هر روز خواهد بود.
به گفته امیری؛ در ایام نوروز دو واحد تعمیرگاهی به صورت شبانه روزی و سایر واحدهای این صنف خدماتی با حداکثر توان خود به گردشگران خدمات ارائه خواهند کرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برقرار امنیت اجتماعی و آسایش روانی گردشگران، گفت: با هماهنگی صورت گرفته در ایام نوروز علاوه بر گشت های انتظامی، تیم هایی از نیروهای انتظامی، اورژانس و آتش نشانی در شهر درگهان حضور خواهند داشت.
رییس کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در مجمتع های تجاری و توسط صنوف برای حفظ سلامت گردشگران یکی از اولویت های بازرسی های ایام نوروز را تشکیل می دهد.
گفتنی است در پایان این جلسه احکام کمیته اصناف و تنظیم بازار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم توسط رییس این کمیته به اعضای آن اهدا شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :