توان لجستیکی فراساحل در جزایر ناز ارتقاء می‌یابد

توان لجستیکی خدمات دریایی و فراساحل در جزایر ناز ظرف 48 ساعت آینده با استقرار تجهیزات و امکانات مورد نیاز ارتقاء می‌یابد.

به گزارش فرينا، نوذر شفیعی، قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر و علی اکبر رضایی دستیار ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ظهر امروز به دنبال وقوع حادثه انسانی برای بررسی دقیق موضوع در سایت گردشگری جزایر ناز حضور یافتند.
علیرغم هشدارهای صادره و وضعیت جوی نامساعد جزایر ناز متاسفانه 4 نفر از مسافرین وارد دریا شده و با حادثه مواجه شدند.
در پی وقوع حادثه با اقدام سریع تیم فراساحل جزایر ناز سه نفر از مسافرین نجات پیدا یافتند و هم اینک حال عمومی آنان مساعد گزارش شده است.
طی این بازدید و بررسی دقیق جوانب حادثه دستور ارتقای توان لجستیکی خدمات دریایی و فراساحل در جزایر ناز ظرف 48 ساعت آینده با استقرار تجهیزات و امکانات مورد نیاز از سوی قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفرصادر شد.
بنابر این گزارش، جزایر ناز که در جنوب شرق جزیره قشم قرار دارد یکی از سایت‌های ژئوپارک قشم و یکی از عجایب هفت‌گانه این جزیره به شمار می‌آید که با فرودگاه بین‌المللی قشم 37.2 کیلومتر فاصله دارد.
فاصله جزایر ناز با اسکله مسافربری شهید ذاکری، 29 کیلومتری (نیم ساعت) و تا بندر لافت 61 کیلومتر است.
برنامه‌ریزی بازدید از جزایر ناز نیاز به آگاهی از زمان جزر و مد دریا دارد و بازدید از این پدیده طبیعی کاملا وابسته به پایین بودن سطح آب دریا است. هر نوبت جزر یا مد تدریجی دریا 6 ساعت طول می‌کشد. 
حدود سه ساعت پس از آغاز جزر (پایین رفتن آب)، دریا به حدی عقب می‌رود که باریکه راه جزایر ناز از زیر آب بیرون می‌آید و شما می‌توانید خود را به این جاذبه شگفت‌انگیز برسانید  و شما تا یک ساعت پس از آغاز مد فرصت دارید که به ساحل اصلی قشم بازگردید.
از این رو می‌طلبد مسافرین با توجه دقیق به هشدارهای کارشناسان، علائم آگاه کننده و توصیه‌ بلده‌های محلی از به خطر انداختن جان خود پرهیز کنند.
رعایت اصول ایمنی و پرهیز از سهل انگاری در مواجهه با هشدارها از مهمترین پیش زمینه‌های سپری کردن ایامی خاطره‌انگیز و بهره بردن از جاذبه‌های طبیعی و بکر است که می‌تواند سفری بی‌خطر و دل انگیز را در کنار خانواده و دوستان رقم بزند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :