پرتال تخصصی ستاد سفر منطقه آزاد قشم راه‌اندازی شد

رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از راه‌اندازی پرتال تخصصی ستاد سفر در 7 سرفصل مجزا باهدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامعی از ظرفیت‌های گردشگری جزیره قشم و تسهیل آگاهی بخشی به گردشگران خبر داد.

به گزارش فرينا، حسین مرادی با تأکید بر لزوم گردآوری یک بانک اطلاعاتی در مورد توانمندی‌های جزیره در حوزه گردشگری، بیان داشت: جاذبه‌های قشم، میراث محلی، خدمات گردشگری، نقشه قشم، اخبار گردشگری، تور مجازی و کلیپ‌های گردشگری، سرفصل‌های هفتگانه این پرتال را تشکیل می‌دهند.
به گفته وی، 26 زیرمجموعه، عملیات تغذیه محتوایی سرفصل‌ها را انجام می‌دهند که در سرفصل جاذبه‌های قشم، زیرشاخته‌های طبیعی، تاریخی، تفریحی، مذهبی، موزه‌ها، علمی، فرهنگی و ورزشی را در برمی‌گیرد و به‌منظور تسهیل در دسترسی به این جاذبه‌ها، معرفی هر ظرفیت گردشگری با اطلاعات مکان‌یابی همراه شده است. 
مرادی صنایع‌دستی، سوغات، مراسم و سنت‌ها، غذاها، موسیقی، لباس‌ها و بازی‌های محلی را از زیرمجموعه‌های سرفصل میراث محلی برشمرد و بیان کرد: ایجاد این شبکه اطلاعاتی، نسل‌های آینده را قادر به قدردانی و تداوم حفاظت از این میراث ارزنده می‌کند.
این مقام مسوول تأکید کرد: گردشگران می‌توانند با استفاده از منوی خدمات گردشگری، اطلاعات تمامی اماکن اقامتی، بوم گردی‌ها، کمپ پارک‌ها، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مسیرهای عمومی، سامانه‌های خدماتی و اطلاعات ضروری را دانلود و به‌راحتی مسیریابی کنند.
رییس کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بابیان اینکه خبر، فیلم و گزارش‌های تصویری ارکان اخبار گردشگری را شکل می‌دهند، خاطرنشان کرد: معرفی پل‌های ارتباطی با ستاد سفر، دسترسی به سایر پرتال‌های منطقه آزاد قشم و ژئوپارک جهانی از دیگر قابلیت‌های پرتال تخصصی ستاد سفر است.
پرتال تخصصی ستاد سفر به آدرس http://qeshm.ir/khadamatsafarasli برای همه علاقمندان به شناخت ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد قشم دردسترس است.
بنابراین گزارش، جزیره قشم، نگین زیبای خلیج‌فارس مجموعه‌ای از سواحل صخره‌ای، ماسه‌ای و شنی و گلی را در خود جای‌داده و گستردگی آثار تاریخی،‌ فرهنگی و باستانی آن در کنار میراث ارزشمند زمین‌شناختی، ‌این جزیره را به تنها ژئوپارک ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.
قشم، جزیره عجایب هفتگانه افزون بر 50 جاذبه دیدنی را در دل خود جای‌داده است که جنگل‌های حرا، جزایر ناز، غار خربس، در تندیس‌ها، خلیج دلفین‌ها، انجیر معابد و آداب‌ورسوم برجای‌مانده از رد پای تاریخی کهن نمونه‌های آن هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو