ضرورت تبدیل بندر چابهار به اولویت دولت هند

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بر ایجاد سهولت برای ترددهای دریایی تجاری به بنادر کشور هند و چابهار و تبدیل چابهار به اولویت دولت هند برای انتقال دریایی کالا به مقاصد و از مبادی بنادر منطقه از قبیل روسیه، آسیای میانه و افغانستان از سوی طرف هندی تأکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از حرانیوز، بهروز آقایی با اشاره به اینکه موفقیت دو کشور ایران و هند در همکاری مشترک توسعه بندر شهید بهشتی چابهار می تواند تبدیل به یک الگوی موفق برای همکاری های بیشتر بین دو کشور شود، گفت: هدف جمهوری اسلامی ایران از توسعه بندر چابهار، توسعه سواحل مکران و محور شرق و  بهره مندی مردم کشورمان از مواهب دریا و همچنین بهبود پیوندهای منطقه با کشورهای منطقه باشد. 

آقایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت دولتی آی .پی. جی. ال هند زیر نظر وزارت کشتیرانی هند دارای همکاری های منسجم کوتاه مدت و بلندمدت در توسعه نقش بندر چابهار در تجارت بین الملل هستند، اضافه کرد: چابهار کریدور کلیدی ترانزیت و حمل و نقل تبدیل است که می تواند هند را از طریق ایران به افغانستان و دیگر کشورهای آسیای میانه متصل کند.

وی گفت: انتظار می رود طرف هندی ضمن تسریع در فعالسازی قرارداد بلندمدت فی‌مابین، اهتمام لازم در توسعه بازار، بازاریابی و توسعه فعالیت تجاری دریایی را از طریق بندر چابهار بکار گیرد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ضروری است طرف هندی با فعالسازی مکانیزم تخفیفات بندری و دریایی برای کالاها و کشتی‌های از مبدا و مقصد بندر چابهار در  بنادر کشور هند تلاش کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :