روند استقرار شرکت های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی پیام تسهیل می شود 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: با هدف تحقق هر چه بیشتر شعار سال زمینه  استقرار شرکت های دانش بنیان با اولویت صنایع مرتبط با آی.تی و آی.سی.تی در این منطقه تسهیل می شود.

به گزارش فرینا، اکبر قنبرپور افزود: هم اکنون حدود 20 شرکت دانش بنیان در این منطقه با اشتغال 400 نفری در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند که بنا داریم با توسعه زیر ساخت ها در فاز چهار که در هفت ناحیه در حال آماده سازی است بتوانیم تعداد بیشتری از این شرکت ها را مستقر کنیم.

قنبرپور اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین برنامه های پیش روی در منطقه ویژه اقتصادی پیام، تبدیل این منطقه به بزرگ ترین مرکز داده کشور است به همین منظور اولویت استقرار شرکت های دانش بنیان با صنایع و واحدهای مرتبط با آی.تی و آی.سی.تی است.

وی به ارائه مشوق هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در پیام اشاره کرد و گفت: این امکان وجود دارد که تا سقف 25 درصد بر روی اجاره بها زمین و یا سوله به این شرکت ها تخفیف داده شود، به همین منظور شرکت های دانش بنیانی که به دنبال استقرار در این منطقه هستند می توانند از چنین مشوق هایی بهره مند  شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی، تصریح کرد: با دید مثبت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجموعه پیام این امیدواری وجود دارد که بتوان علاوه بر فراهم شدن زمینه هایی برای استقرار شرکت های دانش بنیان نه تنها شاهد رشد اشتغال باشیم بلکه از سوی دیگر با تکیه بر توان متخصصان داخلی کشور را در تولید برخی از کالاها خودکفا و بی نیاز از واردات کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :