هتل سنتی دُر بلوچ آبکان؛ اقامتگاهی سنتی و متفاوت در چابهار

هتل سنتی دُر بلوچ آبکان اقامتگاهی دارای 30 واحد اقامتی (کپر) بوده که از این کپرها تعداد 16 واحد آن بصورت کپر گرد و 12 واحد کپر مستطیلی و هم‌چنین 2 واحد کپر به صورت VIP است.

یکی از مهم ترین انتخاب ها قبل از سفر، انتخاب محل اقامت است که به موارد بسیاری بستگی دارد. اگر می خواهید در سفرتان با فرهنگ و سبک زندگی بومی مردم چابهار هر چه بیشتر آشنا شوید، یکی از بهترین تجربه ها اقامت در هتل ها و خانه های بوم گردی است. 

اقامتگاه های بوم گردی چابهار نیز به دلیل اینکه این شهر یکی از مقاصد توریستی محبوب محسوب می شود دارای تنوع خوبی است. در این میان اقامتگاه سنتی سرای دُر بلوج یکی از زیباترین بومگردی های چابهار است.

اقامتگاه های بوم گردی چابهار نیز به دلیل اینکه این شهر یکی از مقاصد توریستی محبوب محسوب می شود دارای تنوع خوبی است. در این میان اقامتگاه سنتی سرای دُر بلوج یکی از زیباترین بومگردی های چابهار است.

هتل سنتی دُر بلوچ آبکان اقامتگاهی دارای 30 واحد اقامتی (کپر) بوده که از این کپرها تعداد 16 واحد آن بصورت کپر گرد و 12 واحد کپر مستطیلی و هم‌چنین 2 واحد کپر به صورت VIP است. اگر از علاقه مندان به بافت سنتی هستید و می خواهید در سفر به چابهار هرچه بیشتر حال و هوای زندگی مردم این منطقه و فرهنگ آنها را لمس کنید، هتل دُر بلوچ یکی از بهترین انتخاب هاست.

این هتل در فاصله 15 دقیقه ای چابهار به سمت فرودگاه کنارک، به دور از هیاهوی شهر و در روستای آبکان در نزدیکی منطقه آزاد چابهار قرار دارد. آبکان به داشتن باغات و درختان زیبا شهرت دارد. زیتون محلی یا گواوا، نارگیل، چیکو، بیدام، تمبر هندی، لیمو امانی و… از محصولات باغات زیبای این بخش از استان سیستان و بلوچستان است. این اقامتگاه در دل باعات زیبای آبکان واقع شده است.

این کلبه‌های دایره‌ای شکل که طراحی مشابه نخل‌ها دارند با صنایع دستی بومی همان منطقه به زیبایی تزئین شده و فضای بسیار چشم‌نوازی خلق کرده است. هر کلبه ظرفیتی معادل 5 نفر دارد. بعضی اتاق‌ها کف‌خواب هستند و بعضی تخت‌خواب دارند.

در محوطه حیاط این مجموعه، سالن سرو صبحانه قرار دارد و در کنارش حدود 10 عدد تخت در فضای باز چیده شده است که شب ها مسافران میتوانند دور هم جمع شوند و از آسمان زیبای کویر و ستارگانش و همچنین از هوای دلنشین منطقه استفاده کنند.

امکانات هتل

داخل کپرها کولر گازی، یخچال و دوبطری آب، تختخواب، روم سرویس با سرویس فرنگی موجود است. سیستم سرمایشی و سرویس بهداشتی و حمام مستقل از دیگر امکانات کپرهاست. تعدادی سرویس بهداشتی ایرانی هم در محوطه‌ی اقامتگاه قرار گرفته است.

در طول مدت اقامت وعده صبحانه به صورت رایگان و سلف سرویس سرو می گردد که شامل پنیر، کره، مربا، عسل، آب پرتقال، چای تازه دم، همچنین خوراک های محلی چون کابلی، نان پراته و چای‌شیر است که اصلا نباید از دستش داد. علاوه بر آن در هر وعده صبحانه دو نوع غذای گرم هم سرو میشود. وجود آشپزخانه در اقامتگاه دُر بلوچ، به شما امکان آشپزی غذای مورد علاقه‌تان را می‌دهد. همچنین امکان طبخ غذا بر روی آتش در محیط باغ وجود دارد.

البته چون شما نزدیک منطقه آزاد هستید، می‌توانید از انواع رستوران های این منطقه هم استفاده کنید. در بین تمامی رستوران‌های منطقه آزاد، رستوران دریایی براسان نزدیک‌ترین رستوران به این مجموعه می‌باشد. به دلیل فاصله‌ی حدودا 10 کیلومتری این اقامتگاه تا منطقه آزاد چابهار بهتر است خریدهای خود را از شهر تهیه کنید و بعد به اقامتگاه بیایید.

چطور به اقامتگاه در بلوچ برویم؟

اقامتگاه بوم گردی در بلوچ چابهار، حدودا 30 کیلومتر از فرودگاه کنارک فاصله دارد، اما نگران نباشید چرا که تمام تاکسی‌های فرودگاه این اقامتگاه را می‌شناسند و می‌توانند شما را به راحتی به آن‌جا برسانند. اگر هم با ماشین شخصی به چابهار سفر کرده‌اید بعد از اولین گیت منطقه آزاد، تابلوهای این روستا را خواهید دید. بعد از طی مسافتی کوتاه در خیابان آسفالته‌ی آپکان به این اقامتگاه زیبا خواهید رسید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، منطقه آزاد، روستای آبکان، خیابان آبکان

 

 

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو