آیت‌ا... حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

یا نگوییم مناطق آزاد؛ یا به لوازم آن نیز ملتزم باشیم

سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در دیدار با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در دفتر معظم له برگزار شد، به بیان ظرفیت ها و موانع موجود در مناطق آزاد کشور پرداخت.

به گزارش فرینا، سعید محمد در این دیدار به عدم التزام دستگاه های اجرایی به ماده 65 احکام دائم توسعه کشور، وضع قوانین خلق الساعه برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و نیز محدود کردن اختیارات مناطق آزاد را از جمله موانعی برشمرد که باعث عقب ماندن این مناطق در مسیر پیشرفت اقتصادی می شوند.
در ادامه رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز ضمن اعلام هم رای بودنشان در مسائل مطرح شده گفتند: تلقی من از مناطق آزاد تجاری و صنعتی این است که یک گشایش و تنفسی برای کشور است و فلسفه وجودی مناطق آزاد باید حفظ شود و اینگونه نباشد که ما مناطق آزاد را به همراه قوانینش یدک بکشیم ولی در عمل به آن پایبند نباشیم.
آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در ادامه گفتند: در دنیای امروز، ما تنها نیستیم و رقبای فراوانی داریم که همگی با ایجاد مشوق های بسیار در حال جذب سرمایه گذار هستند و در این رقابت جهانی که هر کشوری دنبال منافع ملی خود است، محدود کردن اختیارات مناطق آزاد و تصمیم‌گیری های خلق‌الساعه در مورد این مناطق تجاری و صنعتی، انگیزه را از آنانی که می خواهند کاری کنند خواهد گرفت و بی‌انگیزگی بزرگترین آفت است.
آیت‌الله حسینی بوشهری، خطاب به دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفتند: با عزم و اراده ای که دارید و شیوه اقناعی خوبی که در تبیین مسائل مربوط به مناطق آزاد در پیش گرفته اید، امیدواریم منجر به این شود که در تعارض منافع، منافع ملی در اتاق های در بسته به منافع شخصی ارجحیت داده شوند و مناطق آزاد ما در جایگاه درست خود قرار بگیرد.
من معتقدم که سران قوا باید در یک گفتگو هزینه و فایده کنند و تصمیم بگیرند که اگر مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی بخواهیم باید به لوازم آن نیز ملتزم باشیم و این یک اصل است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو