مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار:

تولید و اشتغال، عامل اصلی پیشگیری از وقوع جرم است

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه تولید و اشتغال، زمینه اصلی پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: با فراهم کردن شرایط اشتغال، جوانان مستعد به سمت کار و تلاش هدایت می‌شوند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، نصرالله ابراهیمی در آیین گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که با حضور مدیرعامل ستاد مردمی دیه استان سیستان و بلوچستان، رییس دادگستری چابهار، خیران، فعالان اقتصادی و جمعی از مدیران چابهار برگزار شد، اظهار داشت: اگر به موضوع دیه و ستاد دیه برای آزاد سازی زندانیان با جرائم غیرعمد بپردازیم باید بگوییم که بیش از سه دهه از تشکیل این ستاد در سطح کشور می‌گذرد.

ابراهیمی افزود: اقدامات ستاد دیه و کمک‌های مردمی به عنوان یک حرکت خدا پسندانه و خیر خواهانه موجب نشاط اجتماعی و ایجاد شادابی در خانواده زندانیان و تقویت فرهنگ تقوا و تعالیم اسلام می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: محوری‌ترین موضوع، احسان و نیکوکاری بوده و در قرآن کریم بسیار به این موضوع تاکید و توصیه شده است.

وی بیان داشت: سیاست های راهبردی قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی به سمت پیشگیری از وقوع جرم و جرم زدایی است، کانون‌های اصلاح و تربیت و اردوگاه‌های حرفه‌آموزی و کاردرمانی و کارگاه‌های تخصصی که وجود دارد همه بر مبنای مهارت آموزی و آموزش برای زندانیان بوده، افزایش خواهد یافت.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: بخشی از مال همه ما حتما باید انفاق در راه خدا باشد و اگر واقعا فردی به دلیل جرم غیرعمد وارد زندان شده است باید با کمک خیران باعث آزادی او شویم.

ابراهیمی افزود: در حوزه پیشگیری از جرم هم باید الزاماتی را فراهم کنیم و یکی از الزامات، تولید و اشتغال است.

وی ادامه داد: اگر اشتغال ایجاد شود و جوانان مستعد را به سمت شغل هدایت کردیم درواقع از وقوع جرم پیشگیری کرده‌ایم.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: آگاهی بخشی عموم مردم نسبت به قوانین عامل مهمی است و مسلما اگر افراد جامعه به قوانین آشنایی داشته باشند وقوع جرم نیز کم می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: برخی از مردم به دلیل ناآگاهی از قوانین و فاصله گرفتن از دین و تعالیم اسلامی گرفتار زندان می‌شوند و اگر بتوانیم زمینه دینداری و تقوا را در وجود بشریت افزایش دهیم و تعالیم اسلام را به خوبی آموزش دهیم به‌گونه‌ای که فرد با همه وجود  خود به این تعالیم عمل کند، یقینا کاهش جرم اتفاق می‌فتد.

وی ادامه داد: وظیفه ارکان ستاد دیه، ایجاد صلح و سازش بین دعاوی طرفین است، پول تنها ابزار نیست و قطعا با نگاه عالمانه و حکیمانه، بین طرفین سازش ایجاد می‌شود.

مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به عنوان مجتهد جامع‌الشرایط و فقیه عادل همیشه برای آزادی زندانیان کمک می‌کنند و درواقع توصیه تعالیم دینی ما همین است، شرط لازم مسلمان بودن این است که به تعالیم دین اسلام عمل کنیم تا رفتارمان موجب رضایت خداوند باشد.

در این نشست با حمایت خیران و فعالان اقتصادی، یک میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان سیستان و بلوچستان جمع‌آوری شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :