مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

پیگیر حل مشکل آب جزیره و احداث پل خلیج فارس هستیم / به دنبال استفاده از فرصت جام جهانی برای جذب سرمایه گذار هستیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: احداث پل خلیج فارس و حل مشکل آب مردم جزیره به عنوان مهم‌ترین خواسته‌های بزرگان و مردم نجیب قشم، به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در شورای اداری این سازمان که با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد، گفت: احداث پل خلیج فارس از لحاظ اجتماعی سیاسی و فرهنگی و سایر ابعاد برای مردم هرمزگان و جزیره قشم بسیار مهم است.

فتح الهی ادامه داد: احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم می‌تواند در ایجاد تحرک و رونق اقتصادی ایفای نقش کند و با فراهم کردن امکان دسترسی آسان، شرایط برای حضور هموطنان را تسهیل می‌کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی خوبی که صورت گرفت، در تعطیلات نوروز بیش از 833 هزار نفر وارد قشم شدند و در مجموع، گردشگران از خدمات ارائه‌شده رضایت داشتند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه در مدت 20 روز تعطیلات نوروزی، بیش از 134 هزار خودرو از طریق حمل‌ونقل دریایی در این منطقه جابه جا شد، افزود: حمل‌ونقل دریایی این تعداد خودرو در نوع خود، یک رکورد در جهان بود که نشان دهنده ظرفیت‌های موجود قشم است.

فتح الهی خاطرنشان کرد: آماده انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ساخت پل هستیم.

به گفته وی؛ در این مدت با طرف‌های خارجی نیز برای مشارکت در ساخت پل خلیج فارس تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده ولی قطعا برای اتمام این پروژه به منابع خارجی نیاز است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بابیان اینکه موضوع آب همچنان یکی از چالش های جزیره قشم است، افزود: آب جزیره قشم از دغدغه مردم، علما و بزرگان است و مردم همچنان با مشکل روبه‌رو هستند.

فتح الهی با اشاره به برنامه‌ریزی برای رفع مشکل آب در جزیره، گفت: انعقاد قرارداد بی او تی با یک شرکت  داخلی در حال انجام است که 10 هزار مترمکعب آب آشامیدنی در روز برای شهر قشم و 5 روستای اطراف را تامین می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سفر وزیر نیرو مذاکرات خرید تضمینی 3 واحد 4 هزار مترمکعبی آب انجام شد، اما مشکلاتی در استان وجود دارد که امیدواریم با حمایت استاندار به انجام برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: تکلیف وضعیت حکمرانی در مناطق آزاد باید یک‌بار برای همیشه مشخص شود. هم‌اکنون ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استانی و ملی و منطقه آزاد داریم و باوجود تلاش برای رفع دوگانگی در بخش‌هایی مانند شیلات و اسناد جزیره مشکلاتی وجود دارد.

فتح الهی در ادامه ناهماهنگی‌های ایجادشده در اثر دوگانگی حکمرانی در مناطق آزاد را یکی از عوامل سوءاستفاده‌ها افراد فرصت طلب دانست و گفت: طبق ماده 65 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور، باید حکمرانی در مناطق آزاد تعیین تکلیف شده و این موضوع در سطح دولت و رییس جمهور برای همیشه حل‌وفصل شود.

وی بیان کرد: متاسفانه در بحث جام جهانی در دوره‌های گذشته فرصت سوزی صورت گرفته و امروز امکانات و زیرساخت‌های کافی وجود ندارد، اما در تلاش هستیم تا ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری و فرصت‌های اقتصادی قشم را به سرمایه‌گذاران و گردشگران معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه قشم بیش از جزیره کیش میزبان گردشگران خارجی است، افزود: باوجود برخی کمبودها و مشکلات به دنبال استفاده از فرصت جام جهانی 2022 قطر برای جذب سرمایه‌گذاری هستیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو