اعلام آمادگی مناطق آزاد برای حل مشکل مسکن در صورت واگذاری اراضی و املاکی که در اختیار دولت است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از اعلام آمادگی مناطق آزاد برای حل مشکل مسکن ظرف سه سال، در صورت واگذاری اراضی و املاکی‌که در اختیار دولت هست خبر داد.

به گزارش فرينا، محمدرضا رضائی کوچی،  در آئین رونمایی و تحویل سند حدنگار جزایر "کیش، هندورابی، فارور کوچک و فارور بزرگ" ضمن قدرداني از تلاش هاي بي وقفه دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور، قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک، گفت: از زمانی که سعيد  محمد مشاور رييس جمهور مسوولیت دبیرخانه مناطق آزاد را برعهده گرفته اند شاهد اقدامات جديد  و نويني در اين مناطق هستیم. 

رضائي كوچي در ادامه تصريح كرد: گام هاي موثري كه در مناطق آزاد برداشته شده از نظر بهبود شرايط زندگي وجذب سرمايه گذاري برای ساكنان اين مناطق فرصتي محسوب مي شود كه سبب  توسعه کشور عزیزمان خواهد شد.

وي با بيان اين كه  بیش از 5 هزار کیلومتر در کشور نوار ساحلی داریم كه از شمال و جنوب به دریا متصل است، افزود: با استفاده از فرصت هاي دریا، شهرهای جدیدی در كشور، حاشیه دریا ساخته مي شود.

به گفته رضائي كوچي  سفارش ما به دولت و  شخص وزير  راه و شهرسازی این بو كه به جای توسعه شهرهایی در مراکز کشور، اين شهرها را به سمت نوار ساحلی هدايت كنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: در دنیا بزرگترین و زیباترین شهرها در کنار دریا ساخته شده و چون ما اقتصاد دریا را به خوبی درك نكرديم امروز متاسفانه فقیرترین مردم کشور ما در حاشیه دریا زندگی می کنند. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: كساني در جزایر زندگی می کنند كه از نظر اقتصادی شرایط مطلوبی ندارند و اين مهم به معنی آن است که ما به اقتصاد دریا محور کمتر توجه کردیم و از این فرصت خدادادي كه بیش از 5 هزار کیلومتر نوار ساحلی داريم به خوبی استفاده نکردیم.

رضائي كوچي اظهار داشت:  در جریان قانون جهش مسکن متوجه شدیم که بسیاری از زمین ها در اختیار دولت نیستند و افراد مختلف به شکل های متعددی این زمین ها را تصرف و در اختیار خود درآورده اند و همین موضوع سبب  افزایش قیمت زمین در شهرها شده است. 

وي با اشاره به  جلسه دبير شورايعالي مناطق آزاد  در وزارت راه و شهرسازی مبني بر اين كه زمين هاي  جزایر، در حاشیه نوار ساحلی و در مناطق آزاد كه در اختیار دولت مي باشد  و زمينه جذب سرمایه گذاري براي  تولید مسكن فراهم  است اظهار داشت: با تحقق اين مهم کسانی که در جزایر و در مناطق محروم حاشیه دریاها زندگي مي كنند صاحب مسکن مي شوند.

رضائي كوچي بيان داشت: با استفاده از زمین های دولت و همكاري  بخش خصوصی نسبت به ساخت خانه مي توانيم اقدام كنيم  و در اختیار مردم قرار دهیم. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بيان اين كه همه ظرفیت ها برای ساخت مسکن حداقل یک میلیون واحد در سال  آماده است، افزود:  اراده مجلس و دولت براي انجام اين کار بزرگ را محقق مي كند و اشتغالزايي را به دنبال خواهد داشت. 

وي تاكيد كرد: بیش از 360 هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که بانک ها برای مسکن پرداخت می کنند و علاوه بر منابع دولتی که به صورت قرض الحسنه قرار است به صندوق مسکن واریز شود،  تسهیلات ارزان قیمت حدود 10 درصد را در اختیار مردم قرار خواهيم داد.

رضائي كوچي  در رابطه با تلاش دبير شورايعالي مناطق آزاد در حوزه تنظیم بازار و نگاه بلند و قابل تحسینی كه دارند، گفت:  مسکن در اين مناطق و جزایر کشور که سرمایه های اصلی كشور  هستند مورد توجه ويژه قرار گيرد.

وي از حسن بابایی رييس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور که یک فرد ولایتمدار و با پشتکار هستند از همراهی خوبی كه در این موضوع داشتند، اظهار داشت:  با مشخص شدن زمین های دولتی و حقوقي و زمین های مردم؛  هم مردم به حقوق خود دست پیدا می کنند و هم حقوق دولت در این طرح پایش دیده می شود و شرایط سرمایه گذاری برای توسعه در كشور  فراهم مي شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو