نقش مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اجراي ابر پروژه های فرهنگي

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می تواند نقش مهمی در اجراي ابر پروژه های فرهنگي ایفا کند.

به گزارش فرینا، مهدی کشاورز در جلسه اي با مهدی علی اکبر زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان كه عصر دوشنبه 26 ارديبهشت در  سازمان برگزار شد، گفت: طبق رهنمودهاي مقام معظم رهبری "مدظله العالی" حدود 9 هزار و 700 دانش آموز در تمام مقاطع در كيش مشغول تحصيل هستند از اين رو بايد مشکلات موجود در علوم انسانی و مغزی شناسايي و بر طرف شود.

کشاورز افزود: جزیره کیش در حوزه فرهنگ نیازمند به اجرای ابر پروژه ای فرهنگی است و اين مهم بايد عملياتي شود.

وی تصريح كرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبري و بهره مندی از فضاهاي موجود و ظرفيت فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی در جزیره کیش، بايد نسبت به  تولید محتوا اقدام كرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه هاي پيشگيري و بر طرف كردن مشكلات پيش رو نقش بسزايي ايفا مي كند، بنابراين با تدوين يك برنامه مشترک و اثرگذار و اجراي طرح هاي کوتاه مدت و بلند مدت؛ چالش ها را به حداقل خواهيم رساند.

کشاورز تاکید کرد: فرزندان ما باید دغدغه مند، پرسشگر، مطالبه گر و پاسخگو تربیت شوند و در حوزه علوم انسانی با بهره مندی از ظرفیت کانون، مي توان فعاليت هاي مطلوبي در اين زمينه انجام داد.

وی گفت: مطالعه، انجام امور اساسی با قابلیت اجرا و دستیابی به اهداف تعيين شده را مهم ارزيابي كرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کیش، که فضایی غیر از فضای مدرسه در زمینه پرورش استعداد ها و شکوفا شدن خلاقیت های آنها بايد ایجاد كرد كه اين امر از اهداف اصلي ما محسوب مي شود.

مهدی علی اکبر زاده اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره های بین المللی و زمینه های مختلف صاحب امتیاز و دارای حدود یک هزار و 33 مرکز ثابت، پستی و موقتي است که در سراسر ایران فعالیت می کنند.

علی اکبر زاده افزود: از ابتدای فعالیت کانون تا كنون حدود 3 هزار عنوان كتاب براي  کودکان و نوجوانان تولید و منتشر شده است،

همچنین بیش از 4 هزار فیلم و انیمیشن در کانون ساخته و ارائه شده و سالانه تعداد چشمگیری از آثار برای شرکت در جشنواره های خارجی به دیگر کشور ها ارسال می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و نظارت بر واردات اسباب بازی را از دیگر فعالیت های کانون عنوان کرد و گفت: قوانین شورای نظارت بر اسباب بازی ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در ادامه سخنان خود بيان داشت: کانون، فرزندان ما را دغدغه مند پرورش می دهد و تمام آموزه های زندگی را در قالب پیوست های فرهنگی برگرفته از زندگی اسلامی ارائه می کند،

علی اکبر زاده، افزود: ایمان و اتکا به خداوند کلید واژه ای است که در کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خوبی مشهود است و معرفی هویت ایرانی اسلامی در کانون یکی از اساسی ترین نکات آموزشی می باشد.

علی اکبر زاده تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدرسان صاحب ایده و اندیشه، سالانه 100 ساعت آموزش می بینند که این خود برگ زرینی در کارنامه کانون محسوب می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: ما با تمام ظرفیت ها و توان برای خدمتگزاری به فرزندان این مرز و بوم آمادگی کامل خود را اعلام می کنیم.

پیشنهاد ایجاد کانون در جزیره کیش و تعمیم به دیگر مناطق، ايجاد گردشگری کودک و تدوین برنامه های کانون در قالب طرحي برای ارائه به سازمان، تولیدات مشترک محتوایی و تصویری و برپایی جشنواره های مرتبط با کودک و نوجوان مانند فیلم کودک، برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی و تعبیه دفتری در تهران برای پیگیری مطالبات و برنامه های مناطق آزاد ازجمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است؛ رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد كيش و افشین علاء از شاعران و نویسندگان بنام کشور نیز در این نشست حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :