نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی: 

تمکین تمام دستگاه های دولتی به قانون اداره مناطق آزاد، بخشی از مشکلات منطقه را حل می کند / در بودجه 1401 برای توسعه زیرساخت های منطقه آزاد ماکو منابع ملی تخصیص یافته ست

نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی گفت:‌ منطقه آزاد ماکو دارای مشکلات زیرساختی و عمرانی بسیاری است و تمکین تمام دستگاه های دولتی به ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور درخصوص اداره مناطق آزاد، بخشی از مشکلات منطقه را حل می کند.

به گزارش فرینا، سعید محمد روز جمعه در جریان سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی،‌ به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در نشست با مسئولان و نخبگان شهرستان شوط  با بیان اینکه بنده به نیابت از رئیس چمهور در خدمت شما هستم افزود:  وضعیت کشور در شرایط خاص بوده و مسائل ناشی از تحریم ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی که از گذشته تلنبار شده کار را دشوارکرده و حل آنان نیاز به تدبیر و  زمان دارد.

وی ادامه داد: ماکو بررگترین منطقه آزاد جهان از نظر وسعت در بین 5700 منطقه آزاد و ويژه در دنیاست که دولت ها موظف به تامین منابع برای توسعه زیرساخت های این مناطق هستند ولی برای منطقه آزاد ماکو توسعه زیرساخت توسط دولت های گذتشه انجام نشده است. 

دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري _ صنعتي و ويژه اقتصادي، حل مسائل اجتماعی و فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی را رویکرد مناطق آزاد عنوان کرد و افزود: توازن بین توسعه اقتصادی و فرهنگی و حل مسائل اجتماعی باید در کنار هم ایجاد شود.

سعيد محمد، ماکو را دارای ظرفیت های بی نظیر در حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: ایجاد دهکده سلامت ارزان برای جذب گردشگرسلامت از کشورهای همسایه می تواند سود آور باشد.

وي، ظرفیت های مردمی منطقه آزاد ماکو از جمله روحیه کار و تلاش مردمان این دیار را دستاورد مهم برای منطقه دانست و تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی و دولتی با هم افزایی و همدلی در بحث محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت ها می توانند به موفق دست یابند.

مشاوررئیس جمهور، ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات سرمایه گذاران از جمله سیستم بروکراسی زمانبر، نیاز به تمرکز در حکمرانی واحد داریم و در این راستا همکاری همه دستگاه ها با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد را را مطالبه می کنم.

سعيد محمد، از تخصیص بودجه ملی و استانی در سال 1401 برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل، آموزش، بهداشت و درمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: تمامی مسئولین بخصوص نماینده مجلس باید تلاش حداکثر برای جذب و تحقق بودجه دولتی مصوب داشته باشند. 

وی خواهان اختصاص بودجه بر اساس اولویت به پروژه ها شد و گفت:‌به دلیل محدودیت منابع، تمامی پروژه ها اولویت گذاری شوند. 

نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی در پایان با تاکید بر حفظ سرمایه های اجتماعی نظام اظهار داشت: تبیین مشکلات اقتصادی و اقدامات انجام یافته توسط دولت برای مردم یکی از وجوه جهاد تبیین مد نظر مقام معظم رهبری است و در این خصوص باید تلاش بیشتری انجام شود. 

 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :