فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی سرخس در همایش دهکده تجارت هشت تشریح شد

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس، فرصت ها،‌ ظرفیت ها و مزیت های این منطقه را برای سرمایه گذاری،‌ تولید و تجارت در همایش دهکده تجارت هشت تشریح کرد.

به گزارش فرینا، محمدرضا برهمند در این همایش که با حضور مدیران ارشد شرکت های تجاری و روسای اتاق های مشترک بازرگانی بیش از 15 کشور جهان اعم از ترکیه ـ چین ـ روسیه ـ هندوستان ـ پاکستان ـ قطر ـ کویت ـ افغانستان ـ قزاقستان و تعداد زیادی از فعالین اقتصادی کشورمان در مشهد مقدس برگزار گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان دومین منطقه وسیع کشور، در شمال شرقی ترین ترین نقطه ایران هم مرز با کشور ترکمنستان و به عنوان دروازه ورود به کشورهای حوزه آسیای میانه؛  ظرفیت های بی بدیل برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی و تجاری فراهم کرده است.
برهمند با بیان اینکه ظرفیت توسعه صنعتی بر مبنای زنجیره تامین در کشورهای حوزه CISمبتنی بر تمایل صنعتگران و فعالین اقتصادی کشور برای حضور و سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های صنعتی و تولیدی نیز از دیگر مزیت‌های منطقه به شمار می‌رود ادامه داد: در این زمینه سرمایه گذاری در حوزه لجستیک علی الخصوص اتصال خطوط ریلی عریض آسیای میانه و مشوقهای بسیاز ارزشمند این منطقه برای سرمایه گذاری صنعتی تولیدی، نیز سبب شده است، جذابیت بین‌المللی بیشتری برای منطقه ویژه اقتصادی سرخس  بوجود بیاید.

وی معادن 51 کیلومتر خطوط عریض و نرمال، فرودگاه بین المللی الماس سرخس، سردخانه، انبارها را از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس عنوان کرد و بیان داشت: این ظرفیت می‌تواند جریان توسعه اقتصادی منطقه را رونق بخشد همچنین ظرفیت مبتنی بر ایجاد مجتمع‌های بزرگ باراندازی از دیگر مزیت‌های منطقه به شمار می‌رود.

در این نشست نحوه تسهیل تجارت فعالین اقتصادی با منطقه ویژه اقتصادی سرخس با استفاده از ظرفیت ها و مشوق های آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :