افتتاح 4 طرح تولیدی ـ صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سهلان با فرمان رییس جمهوری

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان گفت: با دستور رییس محترم جمهور، واحد تولیدی مونتاژ محصولات و ماشین آلات کاغذسازی افتتاح شد، با افتتاح این خط تولید، دیگر نیازی به واردات به این ماشین آلات نخواهیم داشت و صفر تا 100 این ماشین آلات در داخل تولید خواهد شد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا کیامنفرد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات پروژه‌های که در مراسم افتتاح از 82 طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی با فرمان رییس جمهوری افتتاح شد، اظهار داشت: با دستور رییس جمهوری 4 طرح تولیدی ـ صنعتی افتتاح شد و برنامه این است که تا پایان سال جاری نیز 10طرح تولیدی در منطقه ویژه سهلان به بهره برداری برسد.

کیامنفرد، ادامه داد: خط تولید اتصالات انواع لوله از جمله فلزات آهنی نیز به بهره برداری رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان افزود: واحد‌های تولید انواع یخچال های غیرخانگی و یخچال صندوقی و همچنین واحد تولید مواد ضدعفونی غیر الکی به بهره‌برداری می‌رسد.

کیامنفرد با اشاره به ارزش ریالی این پروژه‌های صنعتی و تولیدی اظهار داشت: برای این واحد‌های تولیدی بیش از 1400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و برای 300 نفر به طور مستقیم و برای هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: سهلان در 15 کیلومتری شهر تبریز که یکی از شهرهای صنعتی کشور محسوب می‌شود قرار دارد و ایجاد زیرساخت‌ها و واحد‌های تولیدی در منطقه سهلان می‌تواند در بحث کاهش نرخ بیکاری اثر گذار باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سهلان تاکید کرد: محدود این منطقه 2000 هکتار است که فعلا فعالیت‌های تولیدی در 100 هکتار در حال انجام است و در فاز دوم فعالیت‌ها در 300 هکتار بعدی آغاز خواهد شد. 

کیامنفرد گفت: در حال حاضر 15 واحد تولیدی فعال هستند و تا پایان سال 10 واحد دیگر هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :