معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت:

زیست بوم دانش بنیان منطقه آزاد ارس تکمیل می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت گفت: از پتانسیل دانشگاه برای تکمیل حلقه زیست بوم نوآوری و فناوری ارس استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش فرینا؛ یونسیان در سخنرانی خود در همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان که در ارس برگزار شد گفت: دانشگاه علم و صنعت به عنوان دانشگاهی شاخص در ارتباط دادن صنعت و دانشگاه‌ها آمادگی دارد برای تکمیل حلقه زیست بوم نوآوری و فناوری، گامی را در راستای اعتلای فعالیت‌های فناورانه منطقه آزاد ارس بردارد.

وی ضمن تشکر از منطقه آزاد ارس بخاطر برگزاری همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان گفت: زیست بوم فناوری منطقه آزاد ارس حرفه ای تعریف شده است و وجود صندوق پژوهش و فناوری، شتاب دهنده ها، مرکز نوآوری، مرکز رشد سبب شده مجموعه کاملی را برای فعالیت شرکت ها فراهم کند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت در ادامه به مزیت‌های منطقه آزاد ارس نسبت به سایر مناطق آزاد کشور اشاره کرد و گفت: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور می باشد که در آن صنایع مادر شکل گرفته و برنامه توسعه صنعت در آن کاملا مهیاست، همچنین دسترسی به ریل و نیز همجواری با سه کشور همسایه که مصرف کننده فناوری هستند نیز دیگر مزیت این منطقه است. همچنین ارس در حوزه دانش بنیان و فناوری، پیشرو و پیشور در بین مناطق آزاد کشور است.

یونسیان ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت از طریق بروکرها یا کارگزارهای فناوری می‌تواند بین کشورهای همجوار، مناطق آزاد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی و غیر دانشگاهی را ارتباط دهد و با شناسایی نیازهای آن‌ها حلقه واسط بین آن‌ها شود.

 در ادامه مشاور فن آوری و نوآوری استانداری آذربایجان شرقی نیز ضمن ایراد سخنرانی ورود به حوزه فناوری و نوآوری را یکی از مسیرهای توسعه کشور عنوان کرد و گفت: جایگاه منطقه آزاد ارس در حوزه فناوری و نوآوری بسیار مهم است و این منطقه بعنوان یکی از پتانسیل های این حوزه نقش ملی و استانی دارد.

 فلاح افزود: منطقه آزاد ارس به واسطه ویژگی هایی که دارد می تواند به هاب صادراتی شرکت های فناور و نوآور تبدیل شود.

** ارس به هاب نمایشگاه های فناورانه کشور تبدیل شود

مدیر مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در سخنرانی خود در این همایش گفت: یکی از ملزومات برگزاری استارت آپ داشتن جا و منطقه اقتصادی است و با توجه به پتانسیل و زیرساخت هایی که در منطقه آزاد ارس وجود دارد، این منطقه قابلیت تبدیل شدن به هاب نمایشگاه های فناورانه کشور را دارد.
 پورزیاد، ضمن انتقاد از برخی مشکلات موجود در حمایت از شرکت های نوآور و دانش بنیان استان گفت: مشکل اصلی که در استان و بخش هایی از کشور وجود دارد این است که در مورد دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان گاها تعاریفی مطرح می شود که با مفهوم اصلی آن در تناقض است .
وی افزود: باید به تیم های استارت آپی دانشجویی پرداخته شود و از آنها حمایت های لازم انجام گیرد.
 گفتنی است؛ همایش مناطق آزاد و اقتصاد دانش بنیان امروز به میزبانی منطقه آزاد ارس و با حضور جمعی از نخبگان و اساتید این حوزه و سرمایه گذاران ارس برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو