امکان جذب 4.1 ميليارد دلار سرمايه در منطقه ويژه خليج فارس

سرپرست منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس از امکان جذب بيش از4.1 ميليارد دلار سرمايه در بخش صنايع معدني اين منطقه خبر داد.
به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، "مسعود هنديان گفت: اين ميزان سرمايه، جذب صنايعي همچون فولاد ،آلومينيوم ،‌ روي و نيز نيروگاه براي توليد برق در منطقه مي‌شود.

وي با بيان اينکه شرکت‌هاي خصوصي در بخش قابل توجهي از اين پروژه‌ها مشارکت دارند، افزود: طرح‌هايي نظير فولاد جنوب کاوه، فولاد صباي خليج فارس، گندله سازي مادکوش، روي بندرعباس و نيز پروژه‌هايي که به بهره‌برداري رسيده‌اند نظير کارخانه‌هاي ‌فولاد جنوب، هرمزآل و ‌آلومينيوم المهدي بخشي از پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري و توسعه اين منطقه به شمار مي‌آيند.

هنديان ادامه داد: اين طرح‌ها تنها 10 ميليون تن به ظرفيت توليد فولاد در کشور اضافه مي‌کنند ضمن اينکه راه‌اندازي پروژه‌هاي اين منطقه‌، در گام نخست به طور مستقيم بيش از 10هزار و 800 فرصت شغلي ايجاد خواهد کرد.

سرپرست منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس همچنين درباره افزايش ظرفيت حمل و بارگيري در اسکله اين منطقه گفت: تا سال آينده ظرفيت تخليه و بارگيري مواد معدني و نفتي اسکله با رشد دو برابري از شش ميليون تن فعلي به 12 ميليون تن ارتقاء خواهد يافت.

هنديان در عين حال يادآورشد در سال 88 ميزان صادرات و درآمد منطقه ويژه به ترتيب با 36 و 24درصد رشد همراه بود به طوري که در سال گذشته بيش از پنج ميليون و 530 هزار تن مواد معدني و نفتي از اين منطقه به خارج کشور صادر شد.
امتیاز به خبر :