حضور 80 سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا، حسین زارعی در این دیدار از حضور 80 گروه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده از نظر زیرساخت ها مشکلی نداریم وهمه زیرساختهای اولیه اب برق گاز قراهم است

وجود 53 واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

زارعی با بیان اینکه تاکنون 18 واحد در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و 35 واحد در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی به بهره برداری رسیده است گفت: مابقی واحدها هم بین 10تا80 درصد پیشرفت دارد .

وی از آغاز استارت پروژه معدنی فروسیلیس خبرداد و گفت: پروژه معدنی فروسیلیس که در بهمن ماه سال 1400 با حضور استاندار کلنگ زنی شد در حال حاضر مذاکراتی در خصوص خرید دستگاه ها در حال انجام کار است که این پروژه قرار است در پرسه زمانی 18 ماهه به بهره برداری برسد.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این دیدار امنیت شغلی را یکی از اصول مهم برای اداره کار دانست و گفت: پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران از دیگر مواردی است که برای ما حائز اهمیت است هرچند سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان تاکنون گزارشی مبنی بر حقوق معوقه گزارش نشده است.

اشرفی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از همان سال های ابتدای راه اندازی الگو بوده و انتظار داریم همچنان الگو باشد و در تشکیلات خود از شرکت های دانش بنیان هم استفاده کند و در برنامه کاری خود برگزاری همایشی در حوزه کسب و کار و کارآفرینان داشته باشد.

وی گفت: باتوجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری حوزه کاری ما در تعاون کار و رفاه اجتماعی هم تحقق و پیاده سازی این شعار است و به عبارت دیگر از وظایف ما است.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 4 اولویت بزرگ را ما دنبال می‌کنیم گفت: مبارزه با فقر مطلق، و اشتغال جزء دو اولویت مهم برای ما است در ماه‌های پایانی سال 1400 تعهد اشتغال استان ها ابلاغ شده بود که برای 22 دستگاه اجرایی تعهد اشتغال ابلاغ شد و به قید فوریت کار ثبت نام و رصد اشتغال در استان خراسان جنوبی آغاز شده است.

اشرفی با بیان اینکه ساماندهی اشتغال سال 1401 در استان خراسان جنوبی در حال انجام است گفت: دو اولویت دیگر ما تامین  امنیت شغلی برای نیروهای کار است نیرویی که دوماه در یک جا کار می کند برای خود و آینده اش برنامه ریزی می کند و اگر تعدیل شود آینده او به خطر می افتد.

وی ایمنی را یکی از مهم ترین اصول در حوزه کار تعاون رفاه اجتماعی دانست و گفت: در سال 1400نسبت به سال 99 شاهد کاهش 11 درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی بودیم که بیشتر حوادث ناشی از کار شامل پرت شدن از ارتفاع سقوط است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: از سال گذشته شاهد روند افزایش حقوق کارگران هستیم، از دیگر مواردی که برای ما بسیار مهم است بیمه کارگران است که کارفرمایان باید نسبت به آن توجه جدی داشته باشند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :