مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس:

فرصتی برای پرداخت به حواشی نداریم

مجید کیانی در مراسم معارفه خود به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس گفت: رویکرد ما در تنظیم مناسبات منطقه، ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران خواهد بود و این رویکرد را در صدور مجوزها و تعرفه‌ها لحاظ خواهیم کرد.‌

به گزارش فرینا، کیانی ضمن تقدیر از زحمات مدیران عامل ادوار، اظهار داشت: رهبر انقلاب در رهنمودهایشان بر رونق تولید، اشتغال و صادرات تاکید داشته‌‌‌اند و قطعا تلاش برای تحقق این امر در صدر برنامه‌های کاری بنده خواهد بود. ‌

وی افزود: تا حدودی از دغدغه‌‌های اهالی صنعت، تجارت و کشاورزی ارس مطلع هستم و به این عزیزان اطمینان می‌دهم با کمک همدیگر برای رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید تلاش خواهم کرد.‌‌

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس اضافه کرد: امروز فرصتی برای از دست دادن و پرداختن به حاشیه‌ها نداریم و از همین امروز باید فضای تولید و صادرات را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی مهیا کنیم و با تقویت زیرساخت‌های انرژی و ترانزیت و همچنین تسهیل تامین بدون دردسر مواد اولیه دارای مزیت سرزمینی تولید ناخالص داخلی منطقه را جهش داده و عدد تجارت منطقه با خارج از خود را چندین برابر کنیم.‌

نریمان با اشاره به آگاهی از مطالبات بازاریان ارس، تصریح کرد: بخشی که در اختیار بنده و هیات مدیره باشد انجام می‌دهیم و بقیه را هم با کمک دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در سایر رده‌های دولت و مجلس دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و گردشگری دارد، متذکر شد: منطقه آزاد نیازمند توسعه متوازن در تمامی بخش‌هاست. بعضا شاهد تمرکز امکانات و ظرفیت‌ها در یک بخش بوده‌ایم و نتیجه آن این شده که یک‌جا صنعت‌ و کارخانه داریم ولی در زیرساخت‌ها کمبود است و در نقطه‌ای دیگر گردشگر داریم و امکانات در شان نیست. یک‌جا پاساژ هست، مسافر نیست و یک‌جا ظرفیت و امکانات هست اما سرمایه‌گذار نیست. لازمه حل این مسئله نگاه متوازن و جامع به تمام بخش‌هاست و این نگاه باید شامل خداآفرین نیز باشد.
 
مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس، توسعه روابط اقتصادی در بستر دیپلماسی اقتصادی را با همسایگان ارس جزو اهم برنامه‌های خود خواند و ادامه داد: پیگیر اجرایی شدن تفاهم‌نامه احداث منطقه آزاد مشترک در مغری با کشور ارمنستان خواهیم بود.

همچنین تقویت زیرساخت‌ها و دسترسی به مرز نوردوز برای تسهیل و تقویت مناسبات اقتصادی با جمهوری آذربایجان مورد مهم دیگری است که پیگیری می‌کنم.
کیانی افزود: صادرات قطعی حدود 250 میلیون دلاری منطقه طبق آمار ارس به کشورهای همسایه در مقایسه با صادرات یک میلیارد و 600 میلیون دلاری استان عدد قابل توجهی نیست و بنده بعضا می‌شنوم که این عدد حتی کمتر از برخی شهرک‌های صنعتی نیز هست.
 
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس می‌تواند نقش فعال و منفعت طلبانه‌ای در استفاده از کریدور شرق به غرب زنگه زور در راستای ایجاد کریدور تجارت در این حوزه عمل کند، گفت: سوژه‌هایی همچون قرار گرفتن در مسیر تجارت ذرت، گندم و همچنین گوشت  می‌تواند حجم صادرات مجدد از منطقه و رسوب ارزش افزوده را رشد دهد.
 مدیرعامل منطقه آزاد ارس، وجود صندوق توسعه سرمایه‌گذاری ارس را فرصتی ایده‌آل برشمرد و اظهار داشت: با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و افزایش سرمایه این صندوق امید داریم در آینده شاهد تولیدهای دانش بنیان بیشتری در منطقه باشیم و بهره وری تولید را افزایش دهیم. 
کیانی در ادامه با اشاره به اینکه خودمحوری را آفت مدیریت می داند تاکید کرد: اوج‌گیری منطقه‌ی آزاد ارس در حوزه‌های متنوع با حمایت مدیران دلسوز استان، نمایندگان مجلس و مطالبه و مشورت‌دهی پیشکسوتان عرصه‌ی تولید و تجارت تحقق می‌یابد.‌
وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد از نارضایتی و مطالبات کارکنان منطقه آزاد ارس آگاه است و با ساماندهی ساختار،سازمان را پویا و با نشاط می‌کند. 

گفتنی است؛ با حکم دبیر شورایعالی مناطق آزاد، «مجید کیانی» روز چهارشنبه (11خردادماه) به عنوان «مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس» معرفی و جایگزین محسن نریمان شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :