سعید محمد؛

با جدییت پیگیر رفع موانع موجود در شهرستان جلفا هستیم

نماینده ویژه رییس جمهور در سفر هیات دولت به استان آذربایجان شرقی با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان جلفا گفت: در بازیدی که امروز از برخی پروژه ها و واحدهای تولیدی داشتیم، موانع و مسائل موجود با حضور فرماندار و نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش فرینا، سعید محمد افزود: این موضوعات در جلسه شورای اداری مطرح و دسته بندی شد و موارد به نهاد ریاست جمهوری جهت ابلاغ به وزرای مربوطه و پیگیری موضوع منعکس شد.

 وی ادامه داد: در ارتباط مردمی که جناب آقای رئیس‌جمهور در سفرهای استانی برقرار کردند، صدای مردم شنیده می‌شود، مشکلاتشان بررسی می‌شود و وزرای محترم هم در حل مشکلات جدیت بیشتری بکار می گیرند.

 مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، در خصوص منطقه آزاد ارس نیز موضوعاتی مطرح کرد و گفت: مواردی در دستور کار دبیرخانه است مانند اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور و همچنین حذف مالیات مضاعف بر ارزش افزوده ای است که متاسفانه امروز در مناطق آزاد اجرا می شود و پیگیر توقف آن هستیم.

 سعید محمد ادامه داد: در ارتباط با بحث منطقه آزاد ارس هم موضوعات مهمی وجود دارد برخی موارد از طریق شورای تامین مرتفع و متوقف شده، سعی کرده ایم آسیبی به فعالان اقتصادی وارد نشود و سایرموارد هم در بودجه 1401 اصلاح شد. پیگیریم در قانون برنامه هفتم مناطق آزاد را به جایگاه اصلی اشان برگردانیم.

 وی افزود: با توجه به پیگیری های نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی برخی موارد، منابع مالی ریالی با آن تخصیص داده شده است. مواردی هم باید وارد ردیف بودجه و تایید شوند. از اصلی ترین موضوعات پل ورودی شهر(قره برون) است که باید هرچه سریعتر اصلاح شود.

 مشاور رییس جمهور اظهارداشت: برای بهبود شرایط درمانی و افزایش تخت بیمارستان، از وزارت بهداشت و درمان درخواست ساخت بیمارستان 120 تختخوابی داشتیم.

 سعید محمد ادامه داد: همچنین ساختمان نیمه کاره استخر و مجموعه ورزشی که متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیز جزو دستور کار قرار گرفته شد تا از وزیر محترم آموزش و پرورش پیگیری شود.

 نشست شورای اداری شهرستان جلفا با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهور و نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر استانی دولت به استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، فرماندار شهرستان جلفا و ائمه جمعه جلفا و هادیشهر در محل آمفی تئاتر حکیم نباتی ارس برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو