با 48 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در منطقه آزاد ماکو برخورد قانونی شد

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی منطقه آزاد ماکو گفت: با تلاش گشت‌های یگان حفاظت از ابتدای سال‌جاری از 48 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح این منطقه جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی شد.

به گزارش فرینا، سرهنگ اسفندیار عباس‌نژاد اظهار کرد: در راستای حفظ کاربری اراضی کشاورزی منطقه، ازابتدای امسال و در پی پایش نیروهای یگان حفاظت و کارشناسان امور اراضی، به استناد تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی از این تعداد تغییر کاربری غیرمجاز جلوگیری شد.

سرهنگ عباس‌نژاد ادامه داد: موارد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی واقع در محدوده منطقه آزاد ماکو شناسایی شده شامل احداث بنا، پی کنی، کانکس گذاری، حصارکشی، دیوار کشی، احداث سکوی غیرمجاز است.

وی افزود: همچنین تعداد هفت مورد احکام قطعی صادره از شعبات دادگستری نیز با رعایت ضوابط و مقررات قلع و قمع اجرا شده است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: گشت‌های یگان حفاظت اموراراضی در سطح منطقه فعال بوده و با هرگونه ساخت وساز و تغییر کاربری غیر مجاز برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ عباس‌نژاد تاکید کرد: از همه افرادی که در اراضی زراعی و باغی قصد تغییر کاربری دارند درخواست می‌شود جهت جلوگیری از هرگونه تضرر و زیان مالی قبل از مبادرت به ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی به مدیریت‌های جهاد کشاورزی مستقر در شهرستان‌های منطقه مراجعه و از خرید ملک‌های بدون مجوز خودداری کنندچون در صورت عدم توجه به هشدارها و احداث بنای غیرمجاز، قانون نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

وی یادآور شد: اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مورد تاکید بوده و هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی منطقه آزاد ماکو در ادامه با بیان اینکه حفظ و حراست از اراضی کشاورزی به عنوان سرمایه ملی در جهت تامین امنیت غذایی جامعه رسالت همگانی است، گفت:‌ تحقق این مهم لزوم همکاری و هماهنگی همه مردم و مسئولین را می‌طلبد. در این راستا هرگونه تغییر کاربری و احداث بنا در اراضی کشاورزی نیازمند اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک است و چنانچه در این خصوص ضوابط و مقررات رعایت نشود برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

شایان ذکر است؛ منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور شامل شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت است که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو