مهرماه سالجاری نمایشگاه مشترک ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود

در راستای استمرار مسیر رو به رشد مناسبات دو کشور ایران و روسیه و ایفای نقش محوری منطقه آزاد انزلی در مراودات دو دولت، علی اوسط اکبری مقدم مدیرعامل سازمان با حضور در کنسولگری فدراسیون روسیه در رشت، ضمن تبریک روز ملی این کشور با اهدای لوح یادبود تبریک این روز با آندری وادوف سرکنسول روسیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا، در این نشست دو طرف با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های گسترش همکاری های ایران و روسیه بر بستر منطقه آزاد انزلی؛ بر لزوم ایجاد توانمندی های جدید همکاری دو و چند جانبه در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا تأکید کردند و در این میان مهمترین توافق صورت گرفته مبتنی بر برگزاری نمایشگاه مشترک دو کشور ایران و روسیه به میزبانی مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی در مهر ماه سال 1401 است که طرفین بر اهمیت همکاری در مسیر برپایی آن تصریح نمودند.

امکان سنجی سازوکارهای فعال سازی کریدور شمال ـ جنوب؛ و ترانزیت بیش از پیش کالا باتکیه بر ظرفیت های بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی یعنی کاسپین و انزلی، بهمراه افزایش روابط فعالین اقتصادی بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر از طریق برقراری تورهای تجاری بازدید، از دیگر محورهای توافق شده میان اکبری مقدم و آندری وادوف بود.

گفتنی است؛ معاون بندری و حوزه خزر، مدیران حراست و روابط عمومی و امور بین الملل و مشاور حوزه روسیه سازمان در این نشست حضور داشتند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو