مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین تجلیل از فعالان حوزه کشاورزی:

دانش بنیان شدن تولید در حوزه کشاورزی در گرو آموزش،‌ ترویج و گذر از روش های سنتی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: دانش بنیان و اشتغال آفرین شدن تولید در حوزه کشاوری در گرو آموزش،‌ ترویج و نیز گذر از روش های سنتی و بهره مندی از متدهای روز دنیا است.

به گزارش فرینا،‌ محمدرضا عبدالرحیمی در آئین تجلیل از فعالان عرصه کشاورزی، منابع طبیعی،‌‌دامپروری و شیلات به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افزود:‌ 27 خرداد ماه و هفته جهاد کشاورزی بهانه ای است تا اهمیت بخش کشاورزی و کار جهادی در این بخش که منجر به عمران وآبادانی و محرومیت زدایی می شود را تبیین کنیم.

عبدالرحیمی به فلسفه تاسیس جهاد سازندگی در بدو انقلاب اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد ملی و آثار مستقیم و غیر مستقیم آن در اشتغالزایی و تولید اهمیت زیادی دارد لذا این هفته فرصتی است که همه دستگاه های دولتی و حاکمیتی، اهمیت بخش کشاورزی و جهاد اقتصادی در این بخش را برهمگان تبیین نمایند.

وی ادامه داد: تجلیل از کشاورزان و فعالان صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در واقع ارزش گذاری جامعه بر کارو فعالیت در این عرصه می باشد و باید قدردان این قشر تلاشگر باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو سهم سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی در کشور را 4 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: هرچند در منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری کلان در حوزه زیرساخت های کشاورزی صورت گرفته ولی در سطح ملی هدایت منابع و سرمایه های بخش خصوصی به سمت کشاورزی به نحو مطلوب صورت نگرفته است.

عبدالرحیمی از برنامه ریزی برای برگزاری نشست فعالان و نخبگان حوزه کشاورزی منطقه خبر داد و تصریح کرد: ترویج و آموزش در حوزه کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و از ملزومات دانش بنیاد کردن تولید در این بخش است که با بهره گیری از تجارب و ایجاد حلقه مشورتی نخبگان و فعالان بخش کشاورزی منطقه، این امر در دستور کار ادارات جهاد شهرستان های مستقر در منطقه قرار گیرد.

وی ارتقای بهره وری تولیدات کشاورزی را منوط به دانش بنیان کردن آن عنوان کرد و گفت: باید فعالیت در عرصه کشاورزی را مطابق با آخرین تکنواوژی ها و روش های جهانی هدایت کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو بستر سازی و فراهم آوردن میزبانی مطلوب برای سرمایه گذاران را وظیفه همگان در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: تنها راه توسعه منطقه، سرمایه گذاری است و ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منطقه آزاد ماکو فرصت خوبی برای جذب سرمایه گذاران است.

در این آئین از فعالان و همکاران حوزه های جهاد کشاورزی منطقه تجلیل شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو