مناطق آزاد می‌تواند پیشگام سلامت باشد

با حضور مشاور دبیر در امور پزشکی و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، زیرساخت‌ها و چشم‌اندازهای موجود در راستای همکاری مشترک، تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ و بررسی شد.

به گزارش فرینا، دکتر محمدرضا مسجدی مدیر عامل شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، در ابتدای نشست به معرفی شبکه پرداخت و گفت: 70 سازمان مردم‌ نهاد عضو یک فرصت استثنایی برای رفع مشکلات مرتبط با سلامت هستند که می‌توان با مشارکت آن‌ها و نهادهای رسمی به این هدف دست یافت.

دکتر مسجدی، با برشمردن فرصت‌ها بی‌نظیر موجود در مناطق آزاد سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترک بتوان مداخلات تاثیرگذاری را ساماندهی نمود.

در ادامه مشاور دبیر در امور پزشکی و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی سازمان مناطق آزاد در بخش سلامت پرداخت.

دکتر محبوبه حقیقی افزود: در حال حاضر 7 منطقه آزاد در کشور شامل انزلی در استان گیلان، ماکو در استان آذربایجان غربی، ارس در استان آذربایجان شرقی، اروند در استان خوزستان همچنین جزایر قشم و کیش در استان هرمزگان وجود دارند.

دکترحقیقی اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از توان و تخصص شبکه و اعضای آن بتوان اقدامات تاثیر گذاری بر سلامت مردم به خصوص تببین سبک زندگی سالم در محدوده تحت پوشش مناطق آزاد انجام داد.

حاضرین در این نشست نسبت به آینده این همکاری میان بخشی ابراز امیدواری کردند.

همچنین مقرر شد تفاهم نامه مشترکی تنظیم شود تا بر مبنای مفاد آن، همکاری شبکه و سازمان مناطق آزاد به صورت پایدار و در جهت رفع نیازهای اساسی شهروندان به ویژه گروه جمعیتی ساکن در مناطق شکل گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :