بازدید سفیر جمهوری کوبا در ایران از صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر جمهوری کوبا در ایران از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و صنایع موجود در آن دیدن کرد.

 به گزارش فرینا، آلبرتو گونزالس ضمن بازدید میدانی از صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی با سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دیدار و گفتگو کرد.
 گونزالس در این دیدار روابط سیاسی دو کشور ایران و کوبا را عالی توصیف کرد و گفت: انتظار ما این است روابط اقتصادی هم پای روابط سیاسی دو کشور توسعه یابد و پیشرفت های ایران بویژه در صنعت نفت می تواند فرصت مناسبی برای همکاری دو جانبه باشد.
سفیر کوبا ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه جهت برنامه ریزی برای بازدید از پارس جنوبی گفت: این دیدار برای ما مایه شگفتی است چون ما شاهد پیشرفت ایران در بخش نفت، گاز و پتروشیمی هستیم و کارهای بزرگی در این منطقه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم تجارت بین دو کشور را تسهیل کنیم و کوبا از آمادگی لازم برای استفاده از همه ظرفیت ها بویژه در بخش صنعت و فناوری برخوردار است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر کوبا و هیئت همراه اظهار داشت: ما در منطقه پارس جنوبی 13 پالایشگاه گاز با ظرفیت تولید و شیرین‌سازی حدود 700 میلیون متر مکعب گاز را داریم ضمن آنکه  22 مجتمع پتروشیمی نیز با ظرفیت تولید 30 میلیون تن محصولات متنوع  از دیگر ظرفیت های این منطقه بزرگ اقتصادی است.
 
سخاوت اسدی تصریح کرد: برآورد ارزش تولیدی هر پالایشگاه در سال 3/6 میلیارد دلار می باشد که با وجود تحریم ها ارزش محصولات صادراتی پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی نزدیک به 10 میلیارد دلار بوده است.
 
وی اظهار داشت: ما در حال حاضر 30 هزار تن ظرفیت پتروشیمی در حال احداث داریم 3 پالایشگاه میعانات گازی با ظرفیت 250 هزار بشکه در روز در حال ساخت داریم و در حال حاضر 90 هزار نفر نیروی کار در این منطقه مشغول به کار هستند .
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تحریم‌های استکبار بر علیه کشور و اشتغال بیش از 90 هزار نیروی کار در منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 76 تاکنون 150 میلیارد دلار در منطقه پارس جنوبی سرمایه‌گذاری کرده است که با توجه به زیر ساخت های مناسب موجود در منطقه ظرفیت‌های بیشماری پیش روی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو