اماکن تاریخی قشم ظرفیتی نیازمند احیا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اماکن تاریخی قشم نیازمند احیا مجدد و استانداردسازی برای ورود پرقدرت به چرخه گردشگری جزیره است.

به گزارش فرینا، افشار فتح الهی در بازدید از غار خربس و بقعه شاه شهید ضمن تأکید بر مقاوم‌سازی این بناها اظهار داشت: برای حفظ ایمنی گردشگران و ارتقا سطح این اماکن در حوزه جذب گردشگر، لازم است بر اساس معیارهای بین‌المللی و جهانی پروژه مقاوم‌سازی و استانداردسازی غار خربس آغاز شود.
فتح الهی ادامه داد: توسعه پایدار گردشگری، فرآیندی است که باکیفیت زندگی میزبانان، تأمین تقاضای بازدیدکنندگان و به همان نسبت با حفاظت از آثار تاریخی، منابع محیطی و انسانی در ارتباط است.
وی تأکید کرد: جذب و فعال‌سازی گردشگری در کالبد تاریخی جزیره، به توسعه فضاهای خدماتی رسان به گردشگران نیازمند است و اجرای طرحی در این زمینه، آمار بازدیدکنندگان از این اثر را افزایش می‌دهد.
احیای نورپردازی، فضای سبز و ساخت فضاهای خدماتی برای ارتقا بقعه شاه شهید به یک مرکز گردشگری سیاحتی بخش دیگری از دستورات  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از این مکان بود.
یادآور می‌شود؛ ارائه خدمات به گردشگران در غار تاریخی خربس، به دلیل بارندگی در سال‌های گذشته و به‌منظور حفظ ایمنی گردشگران، به مدت سه سال متوقف‌شده است.
زیارتگاه شاه شهید بر فراز غار خربس، یکی از اماکن تاریخی و زیارتی قشم است که علاوه بر داشتن  قدمتی دیرینه، بسیار مورداحترام مردم جزیره نیز می‌باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو