شنای 30 جانباز دفاع مقدس در مسیر دریایی قشم ـ هنگام

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 30 جانباز دفاع مقدس، در بیستمین یادواره شهدای خلیج‌فارس، مسیر دریایی قشم به هنگام را شنا کردند.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام محمدسعید آخوندی با اشاره به حضور جانبازان دفاع مقدس در جزیره قشم گفت: امروز یک‌شنبه 12 تیرماه 1401، 30 جانباز دفاع مقدس، هم‌زمان با سالروز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکای جنایتکار در سال 1367 به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران، فاصله جزایر قشم تا هنگام به طول دو مایل دریایی(3/5 کیلومتری) را شنا کردند.
آخوندی ادامه داد: این گروه 30 نفره از جانبازان دفاع مقدس با حضور در مزار شهدای گمنام قشم ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا، یاد و خاطره شهدای پرواز 655 هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.
به گفته وی، این گروه 30 نفره متشکل از ایثارگرانی است که بین 35 تا 70 درصد جانبازی و از استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، تهران، البرز، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان، قم، مرکزی، آذربایجان غربی و خوزستان در این یادواره شرکت کرده‌اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ضمن تقدیر از این حضور حماسی یادآور شد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده اند، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و حضور در این یادواره از سوی غیورمردان کشور، شایسته تجلیل است.
گفتنی است؛ 12 تیرماه 1367، ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا که در خلیج‌فارس مستقر بود، هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را هدف موشک‌های خود قرار داد و باعث به شهادت رسیدن همه 290 سرنشین هواپیما شد.
در میان سرنشینان این هواپیما، 66 کودک زیر 13 سال، 53 زن و 46 تبعه خارجی نیز بودند که جان خود را از دست دادند.
ناو آمریکایی مدعی شد که به گمان خود هواپیمای جنگی ایران را نشانه قرار داده اما به تمام سربازان آن ناو نشان مبارزه و به فرمانده آن نشان لیاقت و شجاعت اعطا شد.
آن روز فرمانده ناو جنگی یو اس اس فرانسنس آمریکا می‌دانست که اف 14 تخیلی او هرگز سقوط نمی‌کند و این هواپیمای مسافری ایرباس شماره 655 است که با مسافران غیرنظامی در این نبرد نابرابر طعمه موشک‌های آمریکایی می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :