مشاور رييس جمهور:

2 هزار و 400 میلیارد ریال به منطقه آزاد بانه _ مریوان اختصاص می یابد

مشاور رييس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري _ صنعتي و ويژه اقتصادي گفت: برای تامین زیرساخت های منطقه آزاد بانه _ مریوان 2هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در سه سال اختصاص می یابد.

به گزارش فرينا به نقل از خبرنگار ایرنا، سعید محمد روز جمعه در جریان بازدید از سد عباس آباد بانه در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود منابع برای منابع مالی برای تامین زیرساخت‌های منطقه آزاد اظهار داشت: یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان مناطق آزاد و یک هزار و 200 میلیارد ریال توسط اعتبارات استانی و سازمان برنامه بودجه تامین می شود.

وی اضافه کرد: از مناطق آزاد دیگر کشور 500 میلیارد ریال به این منطقه اختصاص یافته است.

مشاور رييس جمهور با اشاره به استقبال خوبی که از منطقه آزاد تجاری _ صنعتی بانه و مریوان شده گفت: این منطقه نقش مهمی در توسعه شهرستان بانه و جمع آوری کولبری و اشتغال برای کولبران دارد که کولبران در شرکت های سرمایه گذاری بکارگیری می شوند.

سعيد محمد ادامه داد: اساسنامه منطقه آزاد بانه و مریوان در شورای عالی مناطق آزاد تصویب شده و این اساسنامه باید در شورای نگهبان نیر تایید شود.

وي اظهار داشت: بعد از تصویب اساسنامه در شورای نگهبان مدیرعامل و هیات مدیره منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان به صورت رسمی مستقر می شوند و امکان عملیات مالی و انعقاد قرار دادها فراهم می شود.

نماينده ويژه رييس جمهور با بیان اینکه هفت منطقه جدید آزاد در کشور سال گذشت مصوب و ابلاغ شده افزود: پنج هزار و 500 هکتار زمین به این منطقه اختصاص یافته که 2 هزار و 200 هکتار در بانه است.

سعيد محمد گفت: با توجه با اینکه از منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی بانه استقبال خوبی شده تامین زیرساخت ها این منطقه در اولویت قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان به مشکلات و کمبودها در شهرستان بانه اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین مشکلات این شهرستان کمبود آب شرب و کمبود تجهیزات پزشکی و تخت های بیمارستانی است که این مشکلات پیگیری می شود. 

دبير شورايعالي مناطق آزاد تجاري _ صنعتي و ويژه اقتصادي گفت: یکی دیگر از مشکلات بانه در زمینه تامین منابع مالی و بدهی های شهرداری بانه است که این مشکلات با جدیت پیگیری می شود.

سعيد محمد اضافه کرد: با توجه به آبگیر زودتر از موعد مقرر سد عباس آباد بانه از سال 1396 هیچگونه اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته و مطالبه مسوولان شهرستان اختصاص اعتبار به این پروژه است.

وي اظهار داشت: منابع آب بانه کفاف وضعیت موجود شهرستان را نمی‌دهد باید مشکل این سد حل و عملیات اجرایی سد جدید نیز آغاز شود.

نماينده ويژه رييس جمهور و هیات همراه در سفر بانه با خانواده شهید محمد صفری دیدار کرد و همچنین از سد عباس آباد بانه بازدید کرد.

مشاور رییس جمهوری با حضور در گلزار شهدای سلیمان یک بانه در مراسم غبار روبی و عطر افشانی شرکت و بار دیگر با شهدا هشت سال جنگ تحمیلی تجدید میثاق کردند.

کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی و هیات دولت انتخاب است و بیست و ششمین سفر رییس جمهور  به خراسان شمالی بود.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو