در نشست معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم با هنرمندان جزیره تأکید شد؛

ثبت سند توسعه اجتماعی، فرهنگی، هنری و گردشگری قشم با کمک هنرمندان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سند توسعه اجتماعی، فرهنگی، هنری و گردشگری قشم به‌منظور حفظ میراث ناملموس جزیره باید با کمک هنرمندان تهیه و ثبت شود.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدسعید آخوندی در جلسه آشنایی با هنرمندان جزیره قشم، ضمن شنیدن خواسته‌های جامعه هنری جزیره، بر نقش تأثیرگذار این قشر برای حفظ میراث ناملموس جزیره تأکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آخوندی ادامه داد: هنرمندان، جریان سازهای حوزه فرهنگ، هنر و اجتماع هستند و حال خوب آن‌ها باعث رواج حس و حال خوب در جامعه می‌شود.
به گفته وی، گذشته سرشار از هنر جزیره نیازمند حراست و توجه است که تنها با حضور هنرمندان این منطقه در میدان، محقق خواهد شد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری جشنواره‌های آیینی، بومی و محلی را لازم دانست و افزود: این جشنواره‌ها با استفاده از ظرفیت هنرمندان جزیره باید به عرصه بین‌المللی برسد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین آخوندی، هدفمندی حرکت فرهنگ و هنر جزیره را درگرو ثبت سند توسعه اجتماعی، فرهنگی، هنری و گردشگری قشم دانست تا فضای این حوزه از سردرگمی و اعمال سلیقه‌های فردی نجات یابد.
وی ادامه داد: راه‌اندازی پلاتو، فضایی به‌عنوان پاتوق هنرمندان، ایجاد بازارچه هنر دیجیتال، برگزاری جشنواره‌های موضوعی در طول سال و برنامه‌های آموزشی باهدف توسعه سرمایه‌های انسانی از موضوعات در دست اجرای این معاونت است.

*جشنواره تابستانی فرصت برای احیا اقتصاد قشم 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از فعالیت ستاد دائمی جشنواره‌ها خبر داد و تأکید کرد: نظرات هنرمندان در بهتر برگزار کردن جشنواره‌ها بسیار تأثیرگذار است.
به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین آخوندی، برگزاری جشنواره تابستانی باعث احیا اقتصاد جزیره و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از نبود درآمد در این بازه زمانی می‌شود.
وی در ادامه خواستار مطالبه گری جامعه هنری جزیره شد و گفت: روحیه هنرمند حساس و لطیف است ولی نباید باعث انفعال شود بلکه باید موجب ارتقا روحیه مطالبه گری و حق‌طلبی شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، تعامل و همکاری را راه‌حلی برای رفع مسایل فرهنگی و هنری خواند و ادامه داد: برنامه‌های این معاونت شامل حمایت از گروه‌ها و انجمن‌های فعال است.
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم نیز از تغییرات هدفمند و برنامه‌ریزی‌شده ساختار انجمن‌ها خبر داد و گفت: کارگروه‌های مختلفی در حال تشکیل جلسه است تا ساختار معیوب گذشته اصلاح شود.
مهدی سلامتی هرمزی، از هنرمندان دعوت کرد تا با عضویت در صندوق اعتباری هنر، به فعالیت خود وجه رسمی داده و از تسهیلات ارایه‌شده در این صندوق بهره ببرند.
گفتنی است؛ در این جلسه جمعی از هنرمندان جزیره که در حوزه‌های مختلف نویسندگی، شعر، موسیقی، تئاتر، روزنامه‌نویسی و... فعالیت دارند، به ایراد مشکلات و کمبودهای این بخش در جزیره پرداختند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :