مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

افزایش گردشگر در ارس نشانگر امنیت حاکم بر منطقه است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64696
ساعت 16:58 سه شنبه 28 تير 1401
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در دیدار با فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش گردشگران ارس نشانگر امنیت حاکم بر منطقه است.

به گزارش فرینا، مجید کیانی در دیدار با فرمانده مرزبانی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه توسعه‌ی ارس منوط به امنیت مرزهاست، اظهار داشت: افزایش گردشگر در منطقه آزاد ارس نشانگر امنیت حاکم بر منطقه است و باید از ظرفیت رود ارس برای جذب مسافران نهایت بهره را برد.

کیانی، نگاه بخشی را آفت توسعه خواند و تصریح کرد: منطقه آزاد شرکت خصوصی نبوده و نهاد دولتی است. باید میان نهادها تعامل برقرار شود و زمان زیر مجموعه‌های نظام صرف اصطکاک فی‌مابین نگردد. ما استاندار و نماینده محترم ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی را به‌مانند فرماندهانی می‌دانیم که نقش اساسی در ایجاد تعامل بین نهادها دارند و این مسایل را با درایت به حداقل رسانده‌اند. 

وی با اشاره به کاهش منابع درآمدی منطقه آزاد ارس در مرور زمان‌، افزایش درآمد از طریق اصلاح ساختار گمرک، جذب گردشگر و دریافت حق عوارض ترانزیتی از خزانه را جزو اولویت‌های کاری‌اش خواند و گفت: طبق قانون منابع حاصل از فروش زمین‌ها باید صرف تامین زیرساخت‌ها شود و از سویی دیگر این زمین‌ها نیز رو به‌اتمام است و ما مکلف به ایجاد درآمدهای پایداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، حمایت از سایر نهادها را برای کمک به توسعه‌ی ارس ضروری دانست و عنوان کرد: با افزایش درآمدها کمک به سایر نهادها و سازمان‌ها در راستای ایفای خدمات بهتر به شهروندان ممکن خواهد شد.

در این دیدار سردار محمد احمدی فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه خط‌کشی میان مرزبانی و منطقه آزاد ارس نیست، خاطرنشان کرد: مرزبانی مخالف برنامه‌های اقتصادی و توسعه‌محور نیست و خود را موظف به کمک به پیشرفت منطقه می‌داند.

بررسی مسائل فی‌مابین و گره‌گشایی از آنان جزو محورهای این دیدار بود که راهکارهایی نسبت به رفع مشکلات پیش‌بینی شد.

شناسه خبری: 64696

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟