مصوبه سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان برای ارائه مستندات عودت داده شد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، در واکنش به اظهارنظرهای خلاف واقع درباره رد مصوبه سامانه شفافیت‌ شورای‌شهر آبادان، گفت: این مصوبه برای ارائه مستندات و دستورالعمل‌های بالادستی، به شورای شهر آبادان عودت داده شد. اجرای قوانین بالادستی در حوزه شفافیت نیازمند تشریفات محلی نیست.

به گزارش فرینا، «فالح صفایی‌دربندی» در واکنش به اظهار نظرهای خلاف واقع درباره بررسی مصوبه سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان، اظهار داشت: رد این مصوبه توسط هیأت تطبیق، موضوعی خلاف واقع است، هیأت‌ تطبیق بنابر ابهامات موجود در این مصوبه، موضوع را به شورای‌شهر آبادان برای رفع ابهامات و پیوست مستندات و دستورالعمل‌های بالادستی عودت داده است.
وی افزود: در برخی ردیف‌های مربوط به طرح سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان، سامانه‌های مستقلی به‌صورت ملی و برابر ضوابط و دستورالعمل‌های جاری فعال هستند که شهرداری ملزم به بارگزاری شفاف اطلاعات در آن سامانه‌ها است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با اشاره به اینکه اجرای صحیح و صریح مواد قانونی وظایف شوراها توسط شورای‌ اسلامی‌شهر آبادان را ابتدایی‌ترین لازمه تحقق شفافیت برای مردم دانست، عنوان کرد: برای تأیید این مصوبه لازم است شورای‌شهر آبادان، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های بالادستی همچنین نمونه‌های مشابه این سامانه در کشور، موفقیت‌ها و نتایج مثبت آن را به هیأت‌تطبیق و به‌صورت کاملاً شفاف اعلام کند.
وی گفت: یکی از ردیف‌های این طرح مربوط به ارائه گزارش فعالیت اعضاء شورا است، در حالی‌که تبلیغ فعالیت و پیگیری موضوعات توسط اعضاء اکنون نیز در صفحات شخصی آنان در شبکه‌های اجتماعی و فضای‌مجازی منتشر می‌شود و ارائه گزارش نتایج عملکرد شورای‌شهر مطالبه اصلی مردم است و خروجی کار اعضای شورای‌شهر.
صفایی‌دربندی بیان کرد: قوانین و دستورالعمل‌های بالادستی در حوزه شفافیت به‌تنهایی لازم‌الاجرا هستند و لزومی ندارد مجدداً در شورای‌شهر مصوب شود و بخواهند برای آن سامانه جدیدی راه‌اندازی کنند، رعایت و اجرای قوانین بالادستی در حوزه شفافیت نیازمند طی تشریفات محلی نیست.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند همچنین با اشاره به بلاتکلیفی وضعیت شهرداری آبادان، عنوان کرد: اظهارنظرهای خلاف واقع درباره عودت طرح سامانه شفافیت شورای‌شهر آبادان توسط هیأت‌تطبیق، در شرایطی مطرح می‌شود که مهم‌ترین مطالبه از اعضای شورای‌شهر تعیین تکلیف فوری وضعیت شهرداری آبادان و انتخاب شهردار توسط اعضای شورای‌شهر است.
وی تصریح کرد: ما به‌عنوان منطقه آزاد اروند نیز از شورای‌شهر آبادان می‌خواهیم تا در اسرع وقت شهردار آبادان را انتخاب و مدیریت شهری را از این بلاتکلیفی خارج سازند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :