رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری:

سامانه دانش بنیان نانو گاز منطقه آزاد ماکو قابل عرضه در بازارهای جهانی است

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: دستگاه تولیدی شرکت نانو حباب انرژی یک طرح منحصر بفرد و کاملا بومی بوده که قابل عرضه در بازارهای جهانی نیز می باشد.

به گزارش فرینا، علی اصغر قانع در آئین رونمایی از سامانه دانش بنیان نانو گاز شرکت نانو حباب انرژی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام تولید،‌دانش بنیان و اشتغال آفرین و توجه ویژه ایشان به بحث فناوری نانو، دولت مصمم به حمایت از شرکت های دانش بنیان می باشد.

قانع با بیان اینکه هم اکنون بیش از 6 هزار و 600 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند ادامه داد: خوشبختانه این شرکت ها در جایگاه بسیار خوبی در عرصه های علمی جهانی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در بحث نانو تکنولوژی نیز رتبه چهار در جهان را داریم اضافه کرد: در بخش تصفیه فاضلاب نیز در حال رقابت با آمریکا و ژاپن می باشیم و قطعا جزو اولین ها می باشیم.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آب و فاضلاب معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به دستگاه جدید نانو گاز تولیدی در منطقه آزاد ماکو اضافه کرد:‌ استفاده از این دستگاه و انحلال گاز و هوا در مایع و گندزدایی، بسیار باصرفه تر و با راندمان بالاتر از روش های قبلی می باشد.

قانع گفت: دستگاهی که امروز رونمایی شد علاوه بر کاهش پنجاه درصدی هزینه های جاری و سرمایه گذاری،‌افزایش راندمان 20 الی 30 درصد را نیز خواهد داشت لذا سرمایه گذاری در این بخش قابل توجه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو