معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری ارس خبر داد:

افزایش ورود گردشگر به منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از افزایش ورود گردشگران به ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران ایجاد جذابیت‌های گردشگری را جزو اولویت‌های این سازمان برشمرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه بر اساس ترددهای ثبت شده 7 میلیون و 213 هزار تن وارد منطقه آزاد ارس شده‌اند. این نشان می‌دهد ارس پتانسیل بالایی در جذب گردشگر دارد و در صورت سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌تواند مقصد سفر افرادی بیشتری شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: در بازه‌ی زمانی 4 ماهه 15 هزار و 904 گردشگر خارجی میهمان منطقه آزاد ارس شده‌اند و امید آن می‌رود با کاهش تب‌وتاب کرونایی و تقویت تبلیغات برون‌مرزی، بر تعداد گردشگران خارجی افزوده شود.

وی، از اقامت 158 هزار و 215 مسافر تا پایان تیرماه خبر داد و تصریح کرد: در راستای افزایش تعداد تخت‌ها، پیگیر تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های احداث اقامتگاه‌ها هستیم تا در ایام پیک ورود گردشگران، مشکل کمبود تخت به حداقل برسد.

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، کلیسای سنت استپانوس، کاروان سرا خواجه‌نظر، کلیسای چوپان و اکوموزه گلفرج را جزو اماکن پربازدید داخل محدوده‌ی منطقه آزاد ارس عنوان کرد و تاکید داشت: منطقه جذابیت‌های متعددی دارد و یکی از برنامه‌های این معاونت معرفی هرچه بهتر سایر اماکن گردشگری برای بهره‌مندی عموم مردم خواهد بود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :