سرپرست معاونت فی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد:

ضرورت مصون‌سازی زیرساخت‌های ارس در برابر تهدیدات احتمالی

سرپرست معاونت فی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست گفت: با توجه به بازدید و بررسی های انجام شده، یکی از توصیه های کلی این سازمان مصون‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد ارس در برابر تهدیدات و خطرات احتمالی است.

به گزارش فرینا، مصطفی طزری در جلسه کمیته پدافند غیرعامل این منطقه با تاکید بر اینکه در پدافند غیرعامل مهم ترین بحث پیش‌بینی و پیشگیری است اظهار داشت: منطقه آزاد ارس به دلیل قرارگیری در نقطه صفر مرزی و نیز بعلت استقرار واحدهای صنعتی در این منطقه، یکی از مناطق استراتژیک می باشد که باید در کاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیرساخت‌ها دقت و توجه لازم لحاظ شود.

طرزی در ادامه افزود: به استناد ماده 65 احکام دائمی توسعه  و ماده 11 اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور، مسئولیت پدافند غیرعامل در مناطق آزاد کشور به عنوان عالی ترین مقام حاکمیت در منطقه بر عهده مدیرعامل آن منطقه می باشد.

وی وجود برخی از آسیب ها در کشور را ناشی از عدم توجه به برخی دستورالعمل ها دانست و گفت: در اغلب موارد مشکل ما کمبود تجهیزات نیست. یکی از تهدیدات نوین، بحث های «سایبری» است؛ از این رو باید زیرساخت های سایبری در برابر تهدیدات مصون باشند

سرپرست معاونت فی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: پیش بینی پیامدهای آبشاری که در شهرک های صنعتی، رعایت مجاورت های منطقه ای، لحاظ نمودن جهت حرکت باد در جانمایی واحدهای صنعتی و تقویت تجهیزات ایستگاه های آتش نشانی منطقه آزاد ارس از جمله مواردی است که باید برای آنها تصمیماتی اتخاذ شود.

در ادامه این نشست مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز هدف از این بازدید و نشست را بررسی اجرای صحیح اهداف و سیاست های سازمان پدافند غیرعامل کشور در منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا عنوان نمود.

«پدافند غیرعامل» مجموعه اقدام‌های غیرنظامی را در بر می‌گیرد که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار قرار دارد؛ این اقدامات به افزایش بازدارندگی کشور، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان‌سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن خواهد انجامید.

«سازمان پدافند غیرعامل کشور» در سال 1382 هجری خورشیدی با دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو