صادرات 4.6 میلیارد دلاری از منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی/ تراز تجارت در منطقه مثبت شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/64864
ساعت 10:21 شنبه 29 مرداد 1401
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه در 4 ماه نخست امسال به ارزش 4.6 میلیارد دلار از گمرک منطقه پارس جنوبی صادر شده است گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش یافته است.

به گزارش فرینا، امیر عباس حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در عسلویه از تراز مثبت تجارت در منطقه عسلویه استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در 4 ماه نخست امسال 40 هزار و 363 تن کالا از گمرک پارس جنوبی وارد و ترخیص شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 39 درصد افزایش یافته است.

حمیدی، ارزش کالاهای وارداتی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را 264 میلیون دلار دانست و بیان کرد: ارزش کالاهای وارداتی نسبت به 4 ماه نخست سال قبل کاهش 18 درصدی داشته است.

وی، میزان واردات پروژه‌ای را 24 هزار و 820 تن به ارزش 241 میلیون دلار دانست و تصریح کرد: واردات کالاهای پروژه‌ای در این مدت وزنی 7 درصد و ارزشی 24 درصد نسبت به 4 ماه نخست سال قبل کاهش یافته است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، به میزان ترانزیت خارجی مبداء عسلویه اشاره کرد و گفت: در 4 ماه امسال میزان ترانزیت خارجی مبداء عسلویه شش هزار و 140 تن به ارزش 39 میلیون دلار و ترانزیت خارجی مقصد عسلویه 2 هزار و 500 تن به ارزش 227 میلیون دلار ثبت شده است.

حمیدی با بیان اینکه بیش از 4.6  میلیارد دلار از این گمرک در 4 ماه امسال انواع محموله‌ها صادر شده است افزود: در این مدت حدود 8 میلیون تن انواع محصولات از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است.

وی اضافه کرد: کالاهای صادراتی در 4 ماه نخست امسال از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 و ارزشی 68 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، از صادرات 64 هزار تن میعانات گازی از منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: ارزش این میزان بیش از 33 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 83 درصدی دارد.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟