ورود کشتی حامل بزرگترین محموله کانتینری از کریدور چین ـ قزاقستان به بندرکاسپین 

لینک کوتاه: freena.ir/detail/65114
ساعت 16:34 سه شنبه 29 شهريور 1401
 معاون بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی از پهلوگیری بزرگترین محموله کانتینری از کریدور چین ـ قزاقستان با روش حمل و‌ نقل ترکیبی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی خبر داد.

به گزارش فرینا، بزرگترین محموله کانتینری از کریدور چین ـ قزاقستان حامل 320 TEU کالای کانتینری شامل مواد اولیه واحدهای تولیدی، قطعات و لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی، ابزارآلات و ماشین الات صنعتی و... از مسیر کریدور چین، قزاقستان، ایران در بندر کاسپین پهلو گرفت. 
امین افقی با بیان اینکه تاکنون 155 کشتی حامل کالای کانتینری از این مسیر تجاری با استفاده از حمل و نقل ترکیبی در بندر کاسپین تخلیه و‌ بارگیری شده است افزود: این مسیر از سال 1397 به همت سازمان منطقه آزاد انزلی به عنوان شاخه ایرانی کریدور بین المللی یک کمربند یک جاده فعال شده و بیش از سیزده هزار کانتیتر از مسیر این کریدور از بندر کاسپین به کشور چین صادر یا وارد شده است .
گفتنی است؛ این مسیر بین المللی به عنوان یکی از کریدورهای موثر برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور و صادرات محصولات ایرانی به چین محسوب می شود که با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری های شانگ های؛ کاهش زمان و هزینه حمل کالا، امکان بهره مندی از مشوق ها و معافیت های منطقه آزاد انزلی بعنوان یک مزیت رقابتی برای تجار و تولیدکنندگان محسوب می گردد.

آخرین اخبار

موتور اقتصادی مناطق آزاد گرم شد؛ رشد 695 درصدی سرمایه گذاری خارجی جذب شده
بازدید هیات تجاری عراق از پاویون اختصاصی مناطق آزاد در نمایشگاه کیش اکسپو 2025
پاویون دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد، محور مذاکرات سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کیش اکسپو 2025
نشست تخصصی ظرفیت‌های مناطق آزاد در بازآفرینی شهری با محوریت منطقه آزاد ماکو برگزار شد
چابهار در آستانه جهش بزرگ توسعه؛ پروژه‌های راهبردی، نویدبخش دوره‌ای از شکوفایی بی‌سابقه

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
نقش بی‌بدیل شلمچه در پیوند اقتصاد انرژی ایران و عراق
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها
چرا ترامپ به دنبال بازآفرینی نظم نوین جهانی است؟