فعالیت خطوط لاینر منظم کانتینری در دریای خزر بسیار مطلوب است

مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، روند فعالیت خطوط لاینر منظم کانتینری در دریای خزر را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: در صورت استقبال صاحبان کالا ، احتمال افزایش خطوط لاینر منظم کانتینری نیز وجود دارد .

به گزارش فرینا، محمدعلی سعیدی‌پور با بیان این مطلب اظهار داشت: راه‌اندازی خطوط لاینر منظم کانتینری در دریای خزر، اتفاقی نادر و تاریخی بود که با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان بنادر و مجموعه متولیان امر به ثمر نشست و به طور حتم با دستاوردهای نویدبخشی در بنادر شمالی کشور همراه خواهد بود .
سعیدی‌پور ادامه داد: خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که بندر امیرآباد طی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 120 درصدی ترانزیت و 30 درصدی صادرات را تجربه می‌کند و با راه‌اندازی خطوط لاینر منظم کانتینری در دریای خزر در بندر امیرآباد طی حدود یک ماهه گذشته، روند مطلوب‌تری را تجربه می‌کنیم.
برای تغییر جریان مسیر کالا از بنادر شمالی، نیازمند زمان هستیم
وی با تاکید بر اینکه به منظور تغییر جریان مسیر کالا از بنادر شمالی کشور، نیازمند گذشت زمان هستیم، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به نگاه مثبت به وجود آمده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی دریای خزر، خدمت‌رسانی ویژه‌ای در دستورکار قرار گرفته است و اقدامات صورت گرفته طی یک ماه گذشته بسیار مثبت ارزیابی می‌شود .
مدیرکل بندر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با بیان اینکه شرکت کشتیرانی دریای خزر در راستای کاهش هزینه‌ها و قیمت حمل اقدام کرده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز، معافیت‌های تعرفه‌ای را در بخش خدمات دریایی مدنظر قرار داده است تا در مجموع مشوق‌های لازم برای جذب فعالان اقتصادی در نظر گرفته شود و شاهد استقبال هرچه بیشتر در این زمینه باشیم .
سعیدی‌پور با تاکید بر اینکه در صورت استقبال صاحبان کالا، احتمال افزایش خطوط لاینر منظم کانتینری در دریای خزر وجود دارد، اظهار داشت: در نقطه شروع با روند مطلوبی روبرو هستیم اما باید توجه داشته باشیم که برای دستیابی به رشد چشمگیر نیازمند گذشت زمان هستیم امیدواریم با استمرار این روند ، رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کنیم .

**افزایش ارائه خدمات در دستورکار

وی ادامه داد: افزایش خدمات ارائه شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی دریای خزر در صورت استقبال علاقمندان و فعالان اقتصادی به منظور ترانزیت و صادرات کالا از بنادر شمالی در دستورکار قرار دارد .
گفتنی است؛ فعالیت خطوط لاینر کانتینری در ابتدای امر از 3 بندر اصلی شامل بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد آغاز شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 9 کشتی از بنادر انزلی، نوشهر و امیرآباد به بنادر آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا تردد خواهند کرد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :