مشاور رییس جمهور مطرح کرد؛

نیازمند تغییر نگاه به مناطق آزاد کشور هستیم / گزارش موانع اجرای حاکمیت متمرکز در منطقه آزاد قشم به سازمان بازرسی ارائه شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: با فرهنگسازی و بازتعریف ماموریت مناطق آزاد در کشور می توانیم نگاه به این مناطق را تغییر داده و شاهد تقویت آنها باشیم.

به گزارش فرینا، سعید محمد در جلسه شورای مدیران منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: طی ماه های گذشته ریل گذاری و هدف گذاری خوبی براساس طرح تحول برای مناطق آزاد کشور صورت گرفته و به مرور شاهد به نتیجه رسیدن برنامه ها و رشد این مناطق هستیم.
وی با بیان اینکه برای نخستین مرتبه از زمان تشکیل مناطق آزاد کشور، تراز تجاری این مناطق مثبت شده، ادامه داد: در 9 ماهه گذشته سرمایه گذاری در مناطق آزاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 58 درصد رشد دارد.
مشاور رییس جمهور افزود: همچنین طی یک سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه بازپس گیری زمین از سرمایه گذارنماها و رفع تصرف اراضی ملی و دولتی و مقابله با زمین خواری در مناطق آزاد صورت گرفته و بیش از 123 هزار میلیارد تومان با این اقدامات به بین المال برگشته است.
به گفته سعید محمد؛ اقدامات اولیه برای ایجاد بورس بین الملل و بانک آف شور در مناطق آزاد انجام شده و شبکه سهامداری آنها تعریف گردیده است و مراحل پایانی راه اندازی بیمه نامه های بین المللی در این مناطق در حال انجام است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع حاکمیت متمرکز در مناطق آزاد کشور، افزود: براساس دستور آیت الله رییسی، رییس جمهوری و در راستای ایجاد حاکمیت یکپارچه و اجرای اصل 65 قانون احکام دائمی، انتخاب فرمانداران و مدیران گمرک و تایید حکم شهردار پس از انتخاب توسط شورا در مناطق آزاد باید توسط مدیران عامل مناطق آزاد صورت گیرد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در ادامه از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خواست در صورت استنکاف و عدم اجرای این موضوعات توسط دستگاه های مختلف گزارش این تخلف تحت عنوان ترک فعل به سازمان بازرسی کل کشور و همچنین هیات دولت ارائه کند.
سعید محمد تصریح کرد: تبدیل تمام جزیره قشم به منطقه آزاد توسط شورایعالی مناطق آزاد مصوب شده و امیدوار هستیم مراحل بعدی آن از جمله تصویب در هیات دولت و انجام اقدامات نهایی در مجلس نیز با سرعت اجرایی شود.
وی با تاکید در اهمیت موضوع راه اندازی بانکرینگ در جزیره قشم، افزود: مذاکره با سهامداران پروژه بانکرینگ سلخ همچنان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن از این ظرفیت مهم اقتصادی به نفع جزیره قشم و اقتصاد کشور استفاده کنیم.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: احداث پل خلیج فارس به عنوان یکی از آرزوهای ساکنان جزیره قشم مورد توجه ویژه قرار دارد و مذاکرات خوبی نیز برای تامین منابع این پروژه عظیم صورت گرفته است که در آینده نزدیک شاهد خبرهای خوبی درباره آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو